Nordic Air Meet 2012

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Lennart

Re: Nordic Air Meet 2012

Inlägg av Lennart »

Bild
Lennart

Inlägg av Lennart »

Bild
Lennart

Inlägg av Lennart »

Bild
AndersR

Inlägg av AndersR »

Härliga bilder Lennart, tack för dom. Då flyg inte är ett fokusområde skulle jag dessutom uppskatta lite info om förebilderna som avbildas som typ av flygplan, land och om det är något speciellt man ser bilden.

/Anders
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Inlägg av Lars Befring »

Gilla
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Lennart

Inlägg av Lennart »

Ok,beklagar det.Utgick ifrån att alla visste vad det tittade på ,dumt av mig. Det är F-A 18 från Sweiz,det flyger även med tvåsitsiga D.Jas 39 C ,utrustad med bl.a navigationspod.Och Amerikanska USAFE) F-16 C och tvåsitsig B.(Vet ej om den har beteckningen B längre) Det är bla utrustade med en AN/ APX pod,den smala längst ut med spröten.Det är en pod som sänder data från luften till marken enkelt uttryckt.Används ofta vid övningar för att simulera vapeninsats och samla in info om flygtrafik m.m. F-16 planen har även AN_AAQ 13 nav.pod med rundad front,och den som har snedskuren front är en sniper pod. Hoppas du fick lite mer info om bilderna.I luften har även varit KC-135 tankflygplan,och Tornado GR-4 från England.Jag återkommer med mera bilder under nästa vecka,och skall försöka lägga bättre text då till bildmaterialet. /Lennart
Erik_G
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Inlägg av Erik_G »

Den sista bilden tyckte jag var finast.. ;-)

Skämt å sido, kul att forumet har en lokal resurs på platsen med spionkameran i högsta hugg!
Notera att F-16 (som jag tror är en D faktiskt) från Spangdahlem har en speciell radarabsorberande ytbeläggning. När flygplanet är rent så ger det lacken en metallic-look, men den drar lätt på sig smuts, och då ser de ut som på bilden.

Låt bilderna flöda, Lennart!
Lennart

Inlägg av Lennart »

He he,jo den blev riktigt bra.Min fru gjorde en A3 åt mig på jobbet :D Det kommer mera bilder under nästa vecka /Tack så länge/Lennart
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Jag undrar hur det ser ut med en Lennart som gömmer sig i bushen! :-) M90 med splinterkamera? hoho!
Fina bilder mannen!!
Lennart

Inlägg av Lennart »

Tack Henrik : Jag behöver inte gömma mig ! Vakterna känner igen mig av någon anledning,och vinkar alltid vänligt när det passerar mig :D Det finns en del att läsa på länken nedan,och även en fin bild på Jas tillsammans med Tornadoplan från Vidselbasen. Klicka på bilden så blir den lite större/ MVH/ Lennart
http://www.forsvarsmakten.se/sv/Aktuell ... -pa-plats/
Skriv svar