J29 "Tunnan" 1/48 med rätt nos!
Re: J29 "Tunnan" 1/48 med rätt nos!
Oj,vad snopen jag blev.Har suttit och väntat på en metallblank kärra i "Henricus Acladius" finish! Och så vart det ett litet grodyngel.Men ett kanonsnyggt grodyngel/Lennart
Riktigt häftigt! Coolt att se den växa fram! Bra jobbat!
Haha ja du Lennart! Om sanningen ska fram så blev jag inte alls nöjd med finnishen på metallen som jag normalt skulle ha haft. Istället för att lägga om metallen så tänkte jag göra en kongotunna. MEN metallen på undersidan blev så bra att att jag då bestämde mig för en olivgrön prototyp istället.Lennart skrev:Oj,vad snopen jag blev.Har suttit och väntat på en metallblank kärra i "Henricus Acladius" finish! Och så vart det ett litet grodyngel.Men ett kanonsnyggt grodyngel/Lennart

Tack mannen!!Pyret skrev:Riktigt häftigt! Coolt att se den växa fram! Bra jobbat!
Det är precis rätt tänkt ,och med sån där progressiv inställning skön konst växer fram. Man börjar med en liten ide,och så formar man degklumpen tills man hittar rätt.Och du hittade precis rätt. Den är ju dessutom en lite unik förebild som modell i den skalan /Lennart
-
Snyggt jobbat med Tunnan. Jag hade provat att skära ut trean i maskeringstejp, rätt så tacksam form att skära ut när den har lite kantigare stil.
MVH / Per-Erik "Pekka" Hedberg
MVH / Per-Erik "Pekka" Hedberg
-
Jag har en Robo Craft cutter, dvs en maskin som jag kan skära ut mallar i självhäftande vinyl med. Behöver du hjälp med treorna fortfarande?
mvh Stoffe
mvh Stoffe
Tack Christoffer för erbjudandet, men jag tror jag löst detta, har fått tag i 3:or som jag mig tro använda.
Lite nostalgibilder, från förr..kanske thorvald med sin hasselbladare som stod i buskarna och tog kort på Sveriges nya stolthet! 
Den enda nackdelen med att göra prototyper är att det sällan blir bra..Denna ska ha raka vingar och inte sågtandade. Men tyvärr har den det nu..vi får lådsas helt enkelt.

Den enda nackdelen med att göra prototyper är att det sällan blir bra..Denna ska ha raka vingar och inte sågtandade. Men tyvärr har den det nu..vi får lådsas helt enkelt.

-
Snabbt jobbat. Gjorde du dekaler till treorna istället för att måla? Slänger du upp lite färgbilder sen också?
/Stoffe
/Stoffe