När man börjar gräva lite på den fina ytan hittar man de klassiska felen som ingen tillverkare har lyckats fånga, likt hasegawa etc har även denna
406a helt fel form på nosen samt de pucklar som är ovan vapnen på vingarna för att bara nämna några..
Man ska inte skylla allt på AZ models då denna modell i grunden tydligen ska vara en Classic Airframes modell med något omgjorda formar.

Kroppen som är nitad vilken är en av de förbättringara som AZ-models gjort jämfört med Classic Airframes form.

Den korrigerade nosen som har det korrekta fallet på ovansidan. Förstår inte hur tillverkarna inte kunna fixa det själva..
Sidorna på nosen är ännu inte klara då jag väntar på delar.
En annan stor korrigering eller snarare förbättring är cockpiten som är till 80% scratch då AZ-models resin delar var av katastrofal
kvalité! Bubblor och skräp överallt, det var helt enkelt enklare att bygga en egen.

Klassisk rör-ram, den främre delen kommer inte synas så inte gjort mkt där.

Vingarna med de nya pucklarna som var helt galen i formen.

Har lagt till hålet på undersidan av vingen, där en liten strålkastare är placerad. Strålkastaren ska vara nedfälld när landningsstället är nedfällt, AZ models valde den andra vägen

Det återstår en massa arbete som synes... next up är att färdigställa nosen samt påbörja arbetet med radiatorna, saknar lite ref bilder på denna del men letar.
Har fixat fram en ny spinner som jag tar av tamiyas Dewoitne sats, då man bara får med en sorts spinner i AZ-models sats. Anledningen till spinner bytet är att
varken mina lösa dekalers individer eller de som följer med satsen använde den formen på spinnern.
//Robert