Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Från en tysk till en annan.
Det är något speciellt med tyska plan från andra världskriget. Kanske Focke Wulf 190 mer än andra. Av många betraktad som det främsta jaktplanet under WW2-eran. Kanske är det piloterna som flög dessa maskiner som gjorde dom speciella. I vilket fall ger jag mig på denna Tamiya A3-variant i skala 1/48 som enligt min åsikt är den finaste av 190 modellerna. Gillar den bulkiga nosen . Here we go!
magnusf skrev: ↑18 feb 2025, 11:17
Vad tjatigt att bara bygga Focke-Wulf när man kan bygga endast Messerschmitt istället !
Hälsningar
Magnus
Haha. Alla har vi våra fetischer . Har faktiskt en svensk på "g" också. Få se om jag har ambitionen att lägga upp bilder i båda dessa byggen samtidigt. Kan bli kortslutning då
Som vanligt kommer väldigt få av detaljerna i cockpiten att synas när den är klar men det hindrar en inte att lägga lika mycket möda på insida som utsida. Är det insidan som räknas?
Anders.Edblad skrev: ↑23 feb 2025, 07:40
Tamiyas Fw-190 är trevliga modeller lagom mycket detaljer och en bra passform.
Bra start på bygget, snygg cockpit.
Anders E
Tackar! Blir mer pill på cockpiten men som vanligt inte mycket som går att se när den är klar. Få se om jag låter den vara öppen när modellen är färdig.