Året mjukstartade med två stycken Spitfire XI från KP. Helt OK modeller som kräver visst pill, men lite av en mjukstart inför mer ambitiösa äventyr.
Sen två stycken Bf 109 E, den tidiga från Special Hobby och den senare från Tamiya. Special Hobbys variant har ni sett många av här, men jag tänkte det kunde vara kul att visa hur det kan bli om man bygger den med öppen motor och allt. Om nån vill göra det så sätt fast de där kulsprutorna ovanpå motorblocken sist av allt, det är omöjligt att inte komma åt dem så de blir sneda och till sist går av. Jag fick till slut ta reserver från en annan SH-sats...
Skulle jag bygga en till SH med öppen motor så skulle jag nog "maskera" motor mm med täckplåtarna som ska användas om man bygger planet med "stängd" motor. Då kan man ju också måla dessa bitar så att det blir enkelt att stänga till alltihop ifall motorn inte blir som man ville.
Jag är lite kluven till SH - fin modell men samtidigt ganska pillig. Och jag kan inte hjälpa att Tamiya - som ju är en ljuvlig modell, på något vis ser mer rätt ut. Den är nog förra årets bästa.