Spackel

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Håkan Eriksson
Namn: Håkan Erilksson

Spackel

Inlägg av Håkan Eriksson »

Har en fråga om det finns något bra spackel till metall bilar.Har på sista tiden gått från plastmodeller till att bygga om metall bilar i 1/43 .
Är det någon som har något bra tips ?

Mvh Håkan Eriksson Mölndal
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Re: Spackel

Inlägg av magnusf »

En favorit för många modellbyggare är Hagmans enkomponents "Stålplast snabbspackel" som är gjort för karrosserispackling på fullskalafordon och borde funka utmärkt i skala 1/43 också. Brukar finnas på Mekonomen.

Hälsningar Magnus
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Padding sprayspackel, grundfärg och spackel på en gång.
//Lennart
Öken-Erik

Inlägg av Öken-Erik »

Hagmans är i princip omöjligt att få tag på idag om man inte hittar ngt restlager. :-(

Öken-Erik

CU@C4
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Öken-Erik skrev: 20 jan 2025, 13:33 Hagmans är i princip omöjligt att få tag på idag om man inte hittar ngt restlager. :-(

Öken-Erik

CU@C4
Så illa är det inte Erik, jag köpte en tub för bara några veckor sedan och Hagmans har det fortfarande i produktsortimentet.

Här är ett exempel på var det finns tillgängligt, jag köpte mitt på en lackfirma i Uppsala.

Hälsningar

Magnus
Skriv svar