Bokslut 2024
-
- Namn: Nicklas Karlén
Bokslut 2024
Då kan vi väl sammanfatta det gångna året. Jag ligger på samma låga volymer som tidigare men jag är nöjd med resultatet. Det blev två objekt klara i år.
En Hasegawa J 35J i 1/48 samt en Westland Sea King MK43B från Airfix. Årets inköp har faktiskt inte varit fler än tre, så ökningstakten i stacken är rätt låg.
J 35:an knep ett silver på Open i våras, och det var skitkul. Jag hoppas verkligen att det blir en fortsättning på den utställningen.
Gott slut och ett Gott nytt år.
Hälsningar Nicklas
En Hasegawa J 35J i 1/48 samt en Westland Sea King MK43B från Airfix. Årets inköp har faktiskt inte varit fler än tre, så ökningstakten i stacken är rätt låg.
J 35:an knep ett silver på Open i våras, och det var skitkul. Jag hoppas verkligen att det blir en fortsättning på den utställningen.
Gott slut och ett Gott nytt år.
Hälsningar Nicklas
- Bilagor
-
- 79310899-45E7-47B8-93D7-8DAB4F2DD0E4.jpeg (595.77 KiB) Visad 4223 gånger
-
- 8ACC45E7-20AB-477B-AA1B-36FCD7DD0D8D.jpeg (1.09 MiB) Visad 4223 gånger
-
- 7E2BB426-FE98-41C2-A189-EEE9DF7CCA9B.jpeg (444.53 KiB) Visad 4223 gånger
-
- AAE47D4E-54A5-48F5-996B-DC54829826BA.jpeg (528.65 KiB) Visad 4223 gånger
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.
När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
-
- Namn: Urban Gardini
- Kontakt:
Re: Bokslut 2024
Hans Villius var en hjälte med en hjältes röst!
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
What is the color when black is burned? - Neil Young
Det var ju två rätt rejäla byggen, speciellt helikoptern! Väldigt fina bägge två!
Hälsningar
Magnus
Hälsningar
Magnus
-
Fina byggen, välförtjänt silver på Open.
Anders E
Anders E
-
- Namn: Lennart Alvhult
Fantastiskt fina båda modellerna, helikoptern är makalöst vacker .
//Lennart
//Lennart
Väldigt fina modeller. Du måste ha lagt ner åtskilliga timmar för att få till så fina resultat.
/Anders
/Anders
-
- Kontakt:
Snygga byggen båda två! Inte minst Sea Kingen, en sådan skulle jag kunna tänka mig att bygga. Du har verkligen fått till den bra! Samma gäller förstås även Draken. Vilka dekaler har du använt till den?
Toppenbyggen båda två.
Mitt hjärta klappar lite extra för den norska helikoptern ("flaxeflyget" eller vad det nu heter på norska
). Det är inte ofta man ser en sådan byggd. Och definitivt inte i den höga kvaliteten.
Mitt hjärta klappar lite extra för den norska helikoptern ("flaxeflyget" eller vad det nu heter på norska

holst
CU@C4
CU@C4
-
- Namn: Nicklas Karlén
Dekalerna är från div. olika håll. Jag ville väldigt gärna ha en grå J 35J med helröd märkning och då blir det lite problem. Jag har använt mig av Eurodecals gamla dekaler ihop med Moose Republic stenciler.Björn Fransson skrev: ↑07 jan 2025, 10:07 Snygga byggen båda två! Inte minst Sea Kingen, en sådan skulle jag kunna tänka mig att bygga. Du har verkligen fått till den bra! Samma gäller förstås även Draken. Vilka dekaler har du använt till den?
Problemet med Eurodecals dekaler är att de inte är tryckta på en solid bakgrund så dom är väldigt transparanta. Lösningen blev att först lägga dit gula siffror på fena och nos och sedan lägga på de lysröda. Inga problem, funkar jättebra. Samma förfarande på vingarna och här upptäcker man att de röda siffrorna är liiiite mindre än de vita som kommer från samma tillverkare, så det finns en väldigt, väldigt tunn vit kant på siffrorna på vingen men jag kan leva med det.
Dekalerna till Sea King är det problem med också. Mina är från Xtradecals men man får inga små texter på det arket. Det finns ett ark från Vingtor men det går inte att få tag på längre som är mer komplett. Helikoptrar har otroligt mycket små märkningar, i Airfix lådan så är i princip alla små markeringar grå men på Norska maskiner är dom svarta så jag har plockat en massa svarta små texter i från min dekal låda men det är ju mycket "NO STEP" "NO PUSH" osv. så det löste sig rätt OK.
//Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.