Under 2024 så kom modellbygget äntligen igång igen så mitt magra bokslut för förra året är fyra färdigbyggda modeller, varav en - V-1-roboten med lång startramp - ska bli ett diorama.
Det roligaste var att mitt andra och nästan helt lyckade försök att bygga Messerschmitt Bf 109G-6 MT-473 ur Suomen Ilmavoimat 1944 i 1:32 blev klart efter ett och ett halvt års byggtid.
Det var också roligt att mitt sedan drygt två år liggande Messerschmitt Me 262A-1a-bygge i 1:72 äntligen blev klart.
Nu under slutet av min långledighet fram till den 6 januari så tänkte jag städa byggbordet och äntligen sätta igång på allvar med mitt franska Fiesleler Storch-bygge i 1:72, eller MS 500 som den hette utrustad med annan motor i det efterkrigstida Frankrike.
Vänligen, Morgan
Morgans bokslut 2024
Morgans bokslut 2024
- Bilagor
-
- Modelcollect V-1 ggr 2.jpg (108.51 KiB) Visad 2099 gånger
-
- Airfix Me 262A-1a.jpg (123.99 KiB) Visad 2099 gånger
-
- Revell Bf 109G-6 MT-473.jpg (125.85 KiB) Visad 2099 gånger
Re: Morgans bokslut 2024
Det var roligt att följa ditt Me 262 bygge. Nu har ju Arma Hobby en Me 262 på gång. Så vi får kanske snart anledning att få upp några på byggborden till nästa jul? Jag blev lite besviken på Airfix senaste utgåva och är fortfarande sugen på att bygga ännu en "Schwalbe".
Mvh. André
Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
-
Kul att du kommit igång med ditt modellbygge.
Det känns alltid bra att bli klar med surdegar som legat halvfärdiga i några år.
Anders E
Det känns alltid bra att bli klar med surdegar som legat halvfärdiga i några år.
Anders E
Tack både André och Anders!
Jo, förhoppningen är att energin ska hålla i sig nu.
Bland annat, längre fram i år så siktar jag på att bygga ytterliare 6 1:72 Tamiya Bf 109G-6:or (jag har fått en ny favoritbyggsats!) i 6 olika utländska markeringar.
Men först ska jag få klart min MS 500 och ett par andra projekt "på köplats".
Vänligen, Morgan
Jo, förhoppningen är att energin ska hålla i sig nu.
Bland annat, längre fram i år så siktar jag på att bygga ytterliare 6 1:72 Tamiya Bf 109G-6:or (jag har fått en ny favoritbyggsats!) i 6 olika utländska markeringar.
Men först ska jag få klart min MS 500 och ett par andra projekt "på köplats".
Vänligen, Morgan
Jag hakar på Tamiya-109, jag har en som ligger här och skräpar!
Fina byggen och bra år, vi ligger lika i produktivitet!
Hälsningar
Magnus
Fina byggen och bra år, vi ligger lika i produktivitet!
Hälsningar
Magnus