Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Jag älskar passformen på "kanonluckan"!..hur i hela friden tänkte dom där? Hasegawa är ju rätt generösa att skicka med "onödig ets" i lådan, så varför inte skicka med en korrekt lucka? Jag menar hur svårt är det? Jag hade luckan öppen så blev det lättare att slippa problemet.
Lycka till med slipningen! Det blir säkert kanon Janne!
TYcker det oftast är så med Gawas modeller att det kan vara gudomlig passform på det mesta men de har alltid något som de låtit en PRAO göra som passar röv
@Erik
Jag kommer åxå satsa på en hobby-bosse nästa gång jag bygger en katt, hasegawan är inte dålig men det syns på gjutningen att formarna börjar bli gamla. Jag byggde min första gawa redan 1990, så nog börjar den bli till åren....
Hobby boss är riktigt fina tycker jag personligen.Och troligen så kommer barnsjukdomarna att försvinna med tiden.Tror att HG får en stark konkurrent i framtiden /Lennart
Trist med färgsläppet!
Hade du primat resinet med alcladprimern?
Jag har ju som vi pratat om tidigare, haft problem med att få den att fästa på resin o metall. Faktum är att jag fått en massa färgsläpp på utblåsen på min maskin som jag fått reparera.
Hoppas du får till hjulhusen!