Har byggt och målat färdigt en skala 1/50 Volvo FH plogbil ,med Mähler förlängd sidvinge för 4 axlig ram ,och diagonal plog . Plogar och detaljer i Pc som vanligt.
//Lennart
Bdx bil med Mählerplogar
-
- Namn: Lennart Alvhult
Bdx bil med Mählerplogar
- Bilagor
-
- 06.jpg (358.28 KiB) Visad 2947 gånger
-
- 05.jpg (316.32 KiB) Visad 2947 gånger
-
- 04.jpg (374.5 KiB) Visad 2947 gånger
-
- 03.jpg (333.92 KiB) Visad 2947 gånger
-
- 02.jpg (360.01 KiB) Visad 2947 gånger
-
- 20241203_092451 - kopia.jpg (1.62 MiB) Visad 2947 gånger
-
Re: Bdx bil med Mählerplogar
Lennart
- Bilagor
-
- 006.jpg (396.78 KiB) Visad 2941 gånger
-
- 005.jpg (360.44 KiB) Visad 2941 gånger
-
- 004.jpg (302.48 KiB) Visad 2941 gånger
-
- 003.jpg (258.65 KiB) Visad 2941 gånger
-
- 002.jpg (320.58 KiB) Visad 2941 gånger
-
- 001.jpg (324.62 KiB) Visad 2941 gånger
Fint scratchbygge. Har du jobbat efter ritningar eller fotografier?
Mvh
Anders
Mvh
Anders
Gissar att grundbilen är en "färdigmodell" av något slag, var får du tag på den? Och har du lackat om den eller var den rätt från början?
Hälsningar
Magnus
Hälsningar
Magnus
-
Tack ska ni ha.
Jag har arbetat efter Mählers reservdelskatalog. finns att ladda ner pår deras sida. Där ser man alla olika typer av deras ploga, del för del, och hur det är sammansatta. Har tillstånd om jag inte säljer något av delarna komeresiellt.Dagens snöplogar har ju utvecklats väldigt mycket på bara någa år. Kastvinkeln blir mer och mer extrem, och svårare att bygga
Min kompis i Överkalix kör en sådan här bil, men treaxlig , och med kortare vinge, den bilen har varit till Kanada för att visas upp. Det nordamerikanska tillverkarna tittar mer och mer på den utrustning vi bygger här i Skandinavien, för den är trots allt bääst. Craig och Falls är stora tillverkare däröver, och deras senare sidplogar har fått en tuch av Mählers bl.a. Även om det finns fler även här i Sverig, men Mählers är dominerande.
Magnus, det är en Diecast mycket riktigt, Tillverkare Conrad, med förlängd ram. Och så omlackerad i BDX färger.
//Lennart
Jag har arbetat efter Mählers reservdelskatalog. finns att ladda ner pår deras sida. Där ser man alla olika typer av deras ploga, del för del, och hur det är sammansatta. Har tillstånd om jag inte säljer något av delarna komeresiellt.Dagens snöplogar har ju utvecklats väldigt mycket på bara någa år. Kastvinkeln blir mer och mer extrem, och svårare att bygga

Min kompis i Överkalix kör en sådan här bil, men treaxlig , och med kortare vinge, den bilen har varit till Kanada för att visas upp. Det nordamerikanska tillverkarna tittar mer och mer på den utrustning vi bygger här i Skandinavien, för den är trots allt bääst. Craig och Falls är stora tillverkare däröver, och deras senare sidplogar har fått en tuch av Mählers bl.a. Även om det finns fler även här i Sverig, men Mählers är dominerande.
Magnus, det är en Diecast mycket riktigt, Tillverkare Conrad, med förlängd ram. Och så omlackerad i BDX färger.
//Lennart