Ventura Spitfire Mk 22 och Mk IX
-
- Namn: Ragnar Hedlund
Re: Ventura Spitfire Mk 22 och Mk IX
Raketerna och några andra delar är från Academys Mk XIV (som jag har haft mycket nytta av som reservdelslager), hjul och kåpor är från Airfix Mk 22, landställ är från Eduard. Antenner är av elgitarrsträng.
Sist en bild på hela Venturafamiljen.
Sist en bild på hela Venturafamiljen.
Onwards, upwards! / Ragnar H
Ragnar! Jag bugar mig djupt, mycket djupt, inför denna arbetsseger! Det blev tre fina byggen av lite udda medlemmar i Spitfire-familjen.
Hälsningar
Magnus
Hälsningar
Magnus
-
Tackar! Ett kul projekt på det hela taget. Jag är nog mest nöjd med 24:an. Skulle jag bygga fler? Ja varför inte, nu när jag vet hur man kan få ihop dem. En Seafire XV t ex skulle platsa i samlingen. Men det blir nog inte i närtid, och i så fall med enklare inredning och stängd huv...
Jag har den perfekta Seafire XV åt dig om du inte har något emot att det mesta av grovjobbet är gjort... Sugen?
Hälsningar
Magnus
Hälsningar
Magnus
-
Ja varför inte, om nu grovjobbet är gjort! Och om jag får en mycket generös deadline...men du känner inte ett stort behov av att bygga klart den själv alltså?;-)
Inte sådär jättejättejättestort. Kanske lite lagom stort och då kan jag faktiskt tänka mig vara generös och avstå det nöjet till digBarbarossa skrev: ↑18 nov 2024, 11:53 Ja varför inte, om nu grovjobbet är gjort! Och om jag får en mycket generös deadline...men du känner inte ett stort behov av att bygga klart den själv alltså?;-)

Hälsningar
Magnus
-
- Namn: Fredrik Almlöf
Som sagt, mycket snygga byggen, men... Va, vänta nu... Är inte där fusk?! Från Magnus sida alltså...
Och Ragnar, du ska inte gå på sådana där inviter så lätt.
/F

/F
-
Supersnygga byggen!
Anders E
Anders E
-
Nu när man bara tittar på bilderna av resultaten är det ju lätt att förtränga allt jobb...så vi kan väl säga att Magnus (och jag...) får lite betänketid...!:-DFredrikAlmlöf skrev: ↑18 nov 2024, 15:21 Som sagt, mycket snygga byggen, men... Va, vänta nu... Är inte där fusk?! Från Magnus sida alltså...![]()
Och Ragnar, du ska inte gå på sådana där inviter så lätt.
/F
Tack och bock! Men ska du inte testa också...?;-)
-
Tack och bock! Men ska du inte testa också...?;-)
Nix, jag citerar en annan modellbyggare ¨Livet är för kort för att bygga dåliga modeller¨
Anders E
Nix, jag citerar en annan modellbyggare ¨Livet är för kort för att bygga dåliga modeller¨
Anders E