På byggbordet: BTR-40

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
TomasJ
Namn: Tomas Johansson

På byggbordet: BTR-40

Inlägg av TomasJ »

Hej

Har ni tröttnat än? Inte? Då kommer mer här... ;-)

Trumpeters BTR-40 denna gången.
Hyfsat lättbyggd, gummidäck och tre dekalalternativ.
Jag har monterat en antenn på bilen men om jag inte är helt felinformerad så finns ingen radioutrutning med i modellen
(jag tror den skall sitta framför passagerarens knän om den är monterad)?
Visst ser den ut att vara lite inspirerad av de amerikanska pansarbilarna som ryssarna fick som lend/lease under kriget,
samtidigt som den ser oerhört rysk ut på samma gång...

Enda plumpen under bygget var att en limskarv släpte under målningen under mellan vänster framdörr/framruta.

Bild

Bild

Bild

Bild

Ha de bra
/Tomas
Micke A

Re: På byggbordet: BTR-40

Inlägg av Micke A »

Ja, ja, ja! Vill ha mer......

En kul förebild som du som vanligt lyckats jättebra med. Snygg variation på det annars helgröna.

Ligger i min bygghög och jag funderar på om den ibland utrustades med en 12,7 fram?

Micke A
Stellan
Kontakt:

Re: På byggbordet: BTR-40

Inlägg av Stellan »

Härlig maskin ,har aldrig sett den byggd förut. Lite ljusare damm längs den nedre delen av karossen? Det bryter av mellan det halvt gömda chassiet och den stora karossen. Fint bygge!
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar