När ska du starta ditt bygge?
Ventura Spitfire mk 7
-
- Namn: Urban Gardini
- Kontakt:
Re: Ventura Spitfire mk 7
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
Mycket snyggt, den blir svårslagen!
När jag skall starta mitt bygge? Tja, Urban, har ju än så länge inte fått hem någon Ventura. Så lär nog hålla männen i de vita rockarna på avstånd ett tag till... 
Mvh. Andre

Mvh. Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
-
- Namn: Urban Gardini
- Kontakt:
Du får väl skynda på det hela lite!
Modellbyggare gör det med modeller.
Wow vilken känsla! Väldigt fint intryck!!
Otroligt fint bygge Anders! Det gläder mig lite speciellt att du faktiskt byggde en höghöjdare av den, det var min dröm i de drygt 25 år som jag ägde byggsatsen, lyckas man inte själv så får man leva ut sina lustar via sina vänner
!
Jag gillar vädringen mycket, modellerna är svåra att få en "detaljerad look" på eftersom den enda ytdetaljering som finns är de otroligt tunna panellinjerna men du har verkligen fått fint liv i den! Ska försöka göra något liknande på min, den dag jag väl kommer dit...
Hälsningar
Magnus

Jag gillar vädringen mycket, modellerna är svåra att få en "detaljerad look" på eftersom den enda ytdetaljering som finns är de otroligt tunna panellinjerna men du har verkligen fått fint liv i den! Ska försöka göra något liknande på min, den dag jag väl kommer dit...
Hälsningar
Magnus
Jiiikes, den gillar jag skarpt, kul med en lite ovanligare Spit++
//Anders
//Anders
Tack André!
Jag tycker ofta att det är lite lättare att vädra enfärgade maskiner.
Tack för det

Tack Jakob
Haha. Tack för omdömet Magnus. När man tittar på dina byggen behöver man inte vara orolig att det skulle bli något slarvbygge. Det ska bli intressanta att hur din och de övriga spittarna (heter det så) blir.magnusf skrev: ↑11 nov 2024, 09:12 Otroligt fint bygge Anders! Det gläder mig lite speciellt att du faktiskt byggde en höghöjdare av den, det var min dröm i de drygt 25 år som jag ägde byggsatsen, lyckas man inte själv så får man leva ut sina lustar via sina vänner!
Tack namne

/Anders
-
Hej Anders,
Det var verkligen en fin Spit du byggt. Du har inte bara målat den fantastiskt fint, du har på något magiskt vis trollat fram detaljer som knappt ser ut att finnas på modellen från början! Kunde lika gärna vara i 1/48.
Mvh
Rickard
Det var verkligen en fin Spit du byggt. Du har inte bara målat den fantastiskt fint, du har på något magiskt vis trollat fram detaljer som knappt ser ut att finnas på modellen från början! Kunde lika gärna vara i 1/48.
Mvh
Rickard
Makalöst bygge. Snyggt i sig själv men sanslöst bra med tanke på utgångsmaterialet.
holst
CU@C4
CU@C4