Heller-Broplan, Special Hobby 1/72 SAAB J-21R, A-21R
Re: Heller-Broplan, Special Hobby 1/72 SAAB J-21R, A-21R
Tackar Magnus.
Min första vacuumbyggsats var en Joystick J1 Phönix för några år sedan. Det är inga omöjligheter men det kräver ju lite mer förarbete. Har köpt på mig några fler Broplan SAAB B-18 byggsatser för framtiden.
Mvh
Göran
Min första vacuumbyggsats var en Joystick J1 Phönix för några år sedan. Det är inga omöjligheter men det kräver ju lite mer förarbete. Har köpt på mig några fler Broplan SAAB B-18 byggsatser för framtiden.
Mvh
Göran
Paint it black ! 

Vilket fint bygge men oj så mycket jobb. Jag har aldrig vågat mig på en vacuum modell men det vore onekligen en utmaning.
Mvh
Anders
Mvh
Anders
Tack Anders. Som sagt inga omöjligheter, och ofta är det de lite udda/ovanligare flygplanstyperna som har gjorts i vacuumform.
Mvh
Göran
Mvh
Göran
Paint it black ! 

-
- Namn: Fredrik Almlöf
Tack Fredrik.
Några timmars pulande med dekalerna. Dags för mattlack strax. Fick ett positivt besked från Special Hobby angående hjulen. De kunde tänka sig att sälja hjulen separat så nu blir det till att invänta dessa innan jag kan färdigställa bygget.
Göran
Några timmars pulande med dekalerna. Dags för mattlack strax. Fick ett positivt besked från Special Hobby angående hjulen. De kunde tänka sig att sälja hjulen separat så nu blir det till att invänta dessa innan jag kan färdigställa bygget.
Göran
Paint it black ! 

Göran
Paint it black ! 

Tjusigt Göran, Har Du bestämt Dig för vilken som blev bäst? Och vad var det för japansk entusiast bil, det låter spännande.
/Neil
/Neil
Tänk vad man kan göra med en Heller.J-21:a. En modell som verkligen inbjuder att såga och slipa på. Roligt att se dina byggen Göran!
Mvh. André
Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Tack Neil och Andre. Broplan satsen har varit framme många gånger tillbaka i tiden men nu blev den gjord. När jag nu funderat på din fråga Neil så vill jag framhålla att Broplan-Hellern blev mest nöjd med. Den japanska entusiastbilen är en Nissan R33 Skyline som behöver lite tillsyn även denna vinter.
Göran
Göran
Paint it black ! 

Jag sågade i en Heller J-21 för några år sedan... 

Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...