Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Kai! Välkommen till vårt lilla Ventura-paradis ! Jakob har första tjing på att välja modell och sedan får du den sista IX:an, som jag skrev tidigare så har det nog ingen praktisk betydelse eftersom jag är ganska säker på att det är samma plast i båda de som är kvar.
Jättekul! Jag tar Mk IX. Vad generöst, ska bli kul att följa och få motivation av de andra. Kanske det blir lite roliga dekaler över om det köps mycket aftermarket? Vi får se...
Jakob och Kai! Då blir det enligt nedan då, modellerna kommer under nästa vecka i posten!
Göran! Din kompis hade behövt vara ANINGENS snabbare, modellerna är dessvärre slut nu (om jag inte lyckas gräva fram den extra Mk XIX som jag tror jag har...). Och ett diplom hade jag givetvis kunnat fixa åt honom !
Du kan känna Dig väldigt nöjd med Dina goda gärningar! Jag fick min Mk9 idag, den ser ut som Ventura byggsatser gör mest, klart byggbar, jag lägger inte upp några bilder på byggsatsen utan väntar tills jag kommit en bit. Stort tack Magnus
/Neil
Neil! Tack för de vänliga orden och lycka till med bygget!
Jakob! Din modell är på väg!
Kai! Din modell är också på väg men det är ett litet problem: den saknar dekaler! Känner jag dig rätt så löser du det ändå men nu vet du att jag vet i alla fall (det är jäkligt skumt, jag tyckte jag gick genom modellerna noga men tydligen inte tillräckligt noga...).
Till slut: Jag hittade HALVA min saknade Mk XIX, den andra halvan tror jag hamnade hos Björn G förra gången jag försökte göra mig av med Ventura-modeller !
magnusf skrev: ↑12 aug 2024, 08:39Kai! Din modell är också på väg men det är ett litet problem: den saknar dekaler! Känner jag dig rätt så löser du det ändå men nu vet du att jag vet i alla fall (det är jäkligt skumt, jag tyckte jag gick genom modellerna noga men tydligen inte tillräckligt noga...).
Absolut inget problem, den ska få nya dekaler oavsett.
Hej,
Nu har jag tittat lite närmare på byggsatsen och bestämt mig för att bygga en annan individ. Den civila CF-NUS blir för besvärlig, den har dubbla smala kanonbulor och MkIX byggsatsen har dom stora tidiga. Förslaget från ventura är att skära ut bulorna från vingen och ersätt med (medskickade) nya, det är möjligt men svårt att få snyggt. Jag spar CF-NUS dekalerna till en modernare byggsats. Jag ska istället bygga den ljusblåa som finns i Venturas byggsats, den är lite berömd, för att den flögs av Prins Galitzine när han anföll en Ju 86R på 41000ft över Southampton September 1942.
/Neil
Andre B. skrev: ↑29 okt 2024, 15:23
Hoppas verkligen inte det finns någon mer obyggd Ventura Spitfire i detta land. Man kan ju känna sig tvingad att anta utmaningen och skaffa en!
Mvh. André
Absolut att du ska skaffa dig en Ventura och hänga på! Oroa dig inte för de med de vita rockarna för du är ju redan spritt språngande galen...!
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young