Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Panellinjerna ingick i sales-pitchen, de var mycket mer skalenliga än till exempel Matchbox ! De här modellerna är dessutom från tiden före wash. Jo, jag lovar, det är faktiskt så!
Nu börjar det på riktigt likna något Anders, det ser ut som en Spitfire!
Nu sitter huven på plats. Ganska pilligt med dessa vakuumhuvar. Även här har jag använt milliput. Landningsställen har också kommit på plats. Jag tror att de har ca rätt position.
Här är några bilder alldeles innan grundmålningen.
Tack för kommentarerna
Nu skall jag ge mig på att måla så mycket som möjligt av märkningen.
Har börjat fundera på vilka färger som passar bäst till engelska markeringar (röd, blå och eventuellt gul)
Mvh
Anders
Då var det dags för en uppdatering igen. Nu är det målning som gäller. Jag valde att måla nationalitetsbeteckning, D-daystripes samr de större bokstäverna. Till nationalitetsbeteckningarna använde jag mrp-färger som jag beställde från alfa hobby. Snabb leverans
APC_0374-hdr.jpg (792.65 KiB) Visad 2345 gånger
APC_0380-hdr.jpg (977.4 KiB) Visad 2345 gånger
Bokstäverna är tamiya sky med lite vitt. Jag lyckades kladda ner lite på andra sidan . Det blir till att reparationsmåla lite.
APC_0383-hdr.jpg (1 MiB) Visad 2345 gånger
På sista bilden är all maskeringstejp borttagen. Nu skall jag på med dekaler och lite mer vädring.