F15E Strike Eagle 1/48 är klar!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Janne.S

Re: F15E Strike Eagle 1/48.

Inlägg av Janne.S »

Najsigt med färg !! Utblåsen blev himla fina :-D
Är väl egentligen en smaksak men jag tycker preshejden lyser igenom lite för starkt, ett par till tunna lager färg skulle göra susen.
Blir hejdundrande läckert det där ;-)
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Lennart

Inlägg av Lennart »

Gult kort Stellan !!Du fick till utblåsen fint. Fanns det inga ECM antenner med i lådan?Det som sitter i änden på sjärtbommarna ! Lennart
Senast redigerad av Lennart den 06 aug 2012, 16:24, redigerad totalt 1 gånger.
Erik_G
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Inlägg av Erik_G »

Janne, han hade väl använt preshade-mallen, och vill att de ska synas.. ;-)

Skämt å sido, det ser ut att bli en fin Eagle det där.
Även om jag inte är lika kategorisk som Stellan så håller jag med om att en Strike Eagle nog ska ha en massa skrot på CFT och vingar för att den ska komma till sin rätt. Ju mindre man ser av de fula CFT-tankarna, desto bättre :-)

Jag vet inte vad man brukar lasta på kärrorna i Afghanistan, men bilder jag sett brukar visa lite gott och blandat på dem, som t.ex:
1 x extra tank samt en AIM-9 Sidewinder på höger vinge
3 x GBU-38 500 lbs bomber på höger cft
1 x GBU-31 på mittenbalken
2 x GBU-12 500 lbs laserstyrda bomber på vänster CFT
1 x extra tank samt en AIM-120 AMRAAM på vänster vinge. Jaktrobotarna monterade på stationen på utsidan av pylonen.
Sniperpod och LANTIRN är givetvis också monterade på sina pyloner.

/E
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Lennart skrev:Gult kort Stellan !!Du fick till utblåsen fint. Fanns det inga CFT antenner med i lådan?Det som sitter i änden på sjärtbommarna ! Lennart
Var tvungen att googla på "gult kort" och fann att det var en hänvisning till något med sport. Så det där biter inte på mig, Lennart! Tar på mig rätten att kategoriskt ogilla de båda kärrorna ändå om de inte är fullastade till taknocken, det är först då som de är riktigt snygga och vad jag har förstått så ska det på en del last på denna?
Stellan Schroeder Englund
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Janne har helt rätt i förskuggningen. Jag var inte nöjd med genomsläppet som var för kraftigt. Så jag var tvungen att måla om den. Gör om gör rätt heter det. Nu ser det bättre ut.
Hur menar du Lennart? hur ser den antennen ut? Lasten kommer förmodlingen att bli följande: 4 x AGM HARM, 4 X AIM sparrows, 12 x Clusterbombs CBU 87 och 2 x GBU 16...typ..

Bild
Lennart

Inlägg av Lennart »

Det ser ut så här.En vertikal och en rund.Man brukar få kapa en bit och ersätta med dessa . De finns med i min andra Academy låda F-15 E op.Irak.fr.Följer även med Haseg. MVH/ Lennart
Bild
Erik_G
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Inlägg av Erik_G »

Strajkörnen har ju uppgraderats undan för undan, och om det ska vara Sparvar monterade på flygplanet i stället för AIM-120 så känns det som att vi snackar 80-90-tal - fanns de där antennerna då? Jag är ingen expert på F-15 så jag bara svammlar lite..

Borde nog i alla fall se till att det ligger en i förrådet vid tillfälle.. fast en C då tror jag..
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

Supernajs!

Jo de där antennerna skall nog vara med från start, F-15I har lite annorlunda antenner. Borde finnas med i lådan någonstans :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Aha! ok, jag har kollat min "hasegawa agressor" och dom verkar inte följa med :-( Ej heller i Academylådan! så jag antar scratch i sikte..
Lennart

Inlägg av Lennart »

Mycket dåligt att man missat det.Att det inte finns i den andra lådan beror på att det är bara E och I som har dessa . Några av det senare jap.F-15 D/J agr . verkar ha nåt liknande på höger sjärtbom.Men tänker du bygga fler F-15 E i framtiden,vilket jag hoppas :D är det här bästa sidan på webben" / Lennart

http://www.f-15e.info/joomla/en/home
Skriv svar