Ö 68 MÄRKNING
Ö 68 MÄRKNING
Jag har trots idogt letande i diverse publikationer och på nätet inte lyckats hitta något foto som visar undersidan av en Ö68 märkt J35 Drake. Finns det någon som vet om rutmarkeringarna var applicerade även på undersidan som Airfix vill ha det till i sin byggsats.
Re: Ö 68 MÄRKNING
Hej! Vad jag tror mig veta angående Ö68-rutor på fpl 35 är att det verkar skilja sig åt
beroende på vilken individ det handlar om. Speciellt på fena är det antalet rutor som skiljer.
Även hur de är placerade. Ovansidan tycks ha en dubbelrad med rutor vid skarven för yttervingen,
dock endast på en sida.
Beträffande undersidan verkar det bara finnas rutor på de yttre luckorna till huvudstället.
I boken om Draken från Nordic Airpower på sidan 69 finns en bildsvit på 35495 med röda Ö68-rutor,
dessa bilder kommer från en flyguppvisning på F10 i maj 1972.
(I boken anges att det är 35562, men jag tror att det är fel eftersom det ser ut att vara en J35F1)
//P
beroende på vilken individ det handlar om. Speciellt på fena är det antalet rutor som skiljer.
Även hur de är placerade. Ovansidan tycks ha en dubbelrad med rutor vid skarven för yttervingen,
dock endast på en sida.
Beträffande undersidan verkar det bara finnas rutor på de yttre luckorna till huvudstället.
I boken om Draken från Nordic Airpower på sidan 69 finns en bildsvit på 35495 med röda Ö68-rutor,
dessa bilder kommer från en flyguppvisning på F10 i maj 1972.
(I boken anges att det är 35562, men jag tror att det är fel eftersom det ser ut att vara en J35F1)
//P
Re: Ö 68 MÄRKNING
Hej och tack för ett mycket informativt svar.