Såg denna nyheten på armorama, och undrar om den ungerska vagnen går att bygga som svensk, eller det skiljer?
http://www.armorama.com/modules.php?op= ... ad&order=0
Kan denna byggas som svensk???
-
- Namn: Thomas Borg
Kan denna byggas som svensk???
Thomas Borg
Re: Kan denna byggas som svensk???
Inte direkt ur lådan om du vill ha en korrekt Strv m/38.
De har inte samma beväpning, sen skiljer det lite fler smådetaljer. Jag har tyvärr i dagsläget inte 100% koll på vad, men när jag fått tummen ur och beställt hem en byggsats så ska jag forska lite tänkte jag.
Vill man bygga en Strv m40 så krävs det ännu mer ombyggnad.
Det har skrivits en del tidigare på forumet om detta släppet.
De har inte samma beväpning, sen skiljer det lite fler smådetaljer. Jag har tyvärr i dagsläget inte 100% koll på vad, men när jag fått tummen ur och beställt hem en byggsats så ska jag forska lite tänkte jag.
Vill man bygga en Strv m40 så krävs det ännu mer ombyggnad.
Det har skrivits en del tidigare på forumet om detta släppet.
Erik har delvis rätt men det som faktiskt är viktigast är att du bör satsa på Hobby Boss Toldi I, dvs 82477 istället för Toldi II, 82478.
Denna modell av Toldin är den som lämpar sej bäst att bygga svensk, dvs m/38.
Den största skillnaden mellan Toldi I o Toldi II är tornet och här är Toldi I rätt för en m/38 med vissa detaljskillnader medan Toldi II har ett helt annat torn.
Öken-Erik
CU@C4
Denna modell av Toldin är den som lämpar sej bäst att bygga svensk, dvs m/38.
Den största skillnaden mellan Toldi I o Toldi II är tornet och här är Toldi I rätt för en m/38 med vissa detaljskillnader medan Toldi II har ett helt annat torn.
Öken-Erik
CU@C4
Helt rätt, missade att det var Toldi II som trådstartaren avsåg.
Som sagt, den tidigare Toldi I är det som är aktuell för oss svenskbyggare.
/E
Som sagt, den tidigare Toldi I är det som är aktuell för oss svenskbyggare.
/E
-
- Namn: Thomas Borg
Förstod nästan att det inte skulle gå direkt ur lådan, varför skulle man ha tur någon gång... Men jag tackar så mycket för svaren så får vi se vad jag hittar på.
Thomas Borg
Köp på dej Toldi I så kan du bygga den nästan direkt ur lådan, minimala förändringar såsom ändrat eldrör, ta bort lite detaljer på bakpansar o torntak samt ändra lite på utrustninghslåddorna så är du i princip hemma!
En liten fågel har dessutom viskat i mitt öra att dom Toldi I som kommer att säljas av den svenska griossisten kommer att innehålla både svenska deklaler samt lite info om dom svenska vagnarna...
Öken-Erik
CU@C4
En liten fågel har dessutom viskat i mitt öra att dom Toldi I som kommer att säljas av den svenska griossisten kommer att innehålla både svenska deklaler samt lite info om dom svenska vagnarna...

Öken-Erik
CU@C4
Tänk, precis samma sak har en fågel har kvittrat i mitt öra med! 
Som sagt, lite modifikationer krävs för att bygga en m/38, men inget som man behöver vara en master of scratchbuilding för att klara av. Det är nog svårare att mönstermåla vagnen sen.
Strv m/40 däremot kräver lite mer plasticardkarvande..
/E

Som sagt, lite modifikationer krävs för att bygga en m/38, men inget som man behöver vara en master of scratchbuilding för att klara av. Det är nog svårare att mönstermåla vagnen sen.
Strv m/40 däremot kräver lite mer plasticardkarvande..
/E
Fåglar flyger ju gärna i flock, sedan finns det ju dom som skränar högt också! LOL
Öken-Erik
CU@C4
Öken-Erik
CU@C4