Men kolla här då!:-D
När väl primern var på och allt till slut såg bra ut (!!) så gick det plötsligt väldigt fort, så att jag aldrig kom mig för att ta bilder...! Lite märkligt känns det ändå att efter en hel höst med slipande så gick plötsligt målning och dekaler på bara två veckor. Men här var vi för några dagar sedan.
Efter lite pre-shade (som vanligt syns den knappt) blev det målning - ganska basic sådan med bara två färger. Till ovansidan en blandning av Tamiyas sky gray med några droppar dark sea grey. Till undersidan Vallejos faded PRU blue, samma som till de två PR Mk XI jag gjorde i vintras. Därefter klarlack, dekaler och oljekladd. Dekalerna funkar helt OK, ni kan komma att vilja trimma dem en del. De är också väldigt blanka.
Det som har varit mest tålamodsprövande hittills har helt klart varit att få vacuform-huvarna på plats. Naturligtvis skulle jag ju göra det extra svårt genom att såga isär dem också...för att få vindrutan att fästa bättre fick jag för mig att tälja till de där täckplåtarna på sidorna av plastark, känns som att det blev lite sådär.
Men nu känns det plötsligt som att det faktiskt skulle kunna bli klart snart:-o

- IMG_3638.jpeg (213.58 KiB) Visad 3734 gånger

- IMG_3637.jpeg (219.05 KiB) Visad 3734 gånger

- IMG_3639.jpeg (244.22 KiB) Visad 3734 gånger