Ventura: vansinnet börjar!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Urban Gardini
Namn: Urban Gardini
Kontakt:

Re: Ventura: vansinnet börjar!

Inlägg av Urban Gardini »

Jag kanske är en idiot, hmm jag är nog en trots allt eftersom jag är en modellbyggare och som sådan helt från vettet. Men jag känner en sjuk dragning till din Seafire Mk.17...

Finns det hjälp att få mot vansinnet?
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Urban! Ett mycket lättlöst problem :D !

Bild

Jag trodde den Seafiren skulle gå tidigare, den är en av mina personliga favoriter!

Och Anders, ja, jag har en hel del modeller men det är inte GALET mycket. Eller hur man nu ska uttrycka det :D !

Hälsningar

Magnus
Urban Gardini
Namn: Urban Gardini
Kontakt:

Inlägg av Urban Gardini »

Dags att ta på sig näsduken då med andra ord.

"My brain hurts!"
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Vänner! Det har tagit lite tid men nu är alla modeller packade, jag lämnar dem hos Posten ikväll!

Som ni ser så finns det fortfarande modeller över och därmed plats för fler att vara med!

Trevlig kväll!

Hälsningar

Magnus
Rickard Malmborg

Inlägg av Rickard Malmborg »

Toppen Magnus, vilken midsommarpresent!
Vill du ha en slant för portot?

MVH
Rickard
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Betalning: modellerna är "on the house" från mig. Limma flitigt!

Hälsningar

Magnus
Anders
Namn: Anders Nowotny

Inlägg av Anders »

Hej Magnus, Posten levererade idag och man tackar så hjärtligt, väldans schangtilt av dig. Du hittar ju i Skåne, så har du vägarna förbi så kan du nog få en kopp :o)
Nu är det så att jag faktiskt hittade en Ventura till i gömmorna, Jens gav väl ut en S31 en gång, den har jag byggt, alltså jag tyckte den såg jobbig ut så jag föredrog Aeroclubs vacuum den gången och använde tror jag bara huven och dekalerna från den utgåvan. Vad säger nu det.... jag får väl bygga alla 3 när jag ändå ska ge mig på den.
Aerocluben blev så här, tror jag lånade lite delar från nån jag hade liggandes, men jag minns inte riktigt, det är länge sen. Fördelen är ju att jag har en komplett Ventura att tampas med till............................
Bild
Bild
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Anders! Min gamle segelflygkompis Henric bor i Höja, det är ett stenkast hem till dig därifrån! Lovar komma förbi om vi har vägarna förbi i sommar, alla planer är inte riktigt bestämda än.

Det blev en fin S 31 men att Aeroclub hade en Mk XIX helt i vacuum visste jag inte! Att Jens gjorde Daedalus-modeller där XIX var baserad på Venturas modell har jag koll på, det jag INTE har koll på är var min är för jag är helt säker på att jag har en sådan :D !

Hälsningar

Magnus
Anders
Namn: Anders Nowotny

Inlägg av Anders »

Tror mig komma ihåg att kroppen o vissa delar är Aeroclub, sen fick man plocka vingar från nån annanstans. Minnet sviktar, den är säkert 20+ nånting.
Ni är välkomna, men vi har flyttat in till byn sen sist ni var här och bytt hundar, fast lika håriga än................... :lol:
Frasse
Namn: Göran Fransson

Inlägg av Frasse »

Fick min Mk.XIX i veckan. Tack Magnus! Har lite planer på att köpa Maestros inredning till den då byggsatsen är sparsam i cockpitt. Det får vänta ett tag med att börja bygget, kanske ända in på hösten. Blir nog en S31:a men skjuter på beslutet till längre fram.
Göran
Paint it black ! :twisted:
Skriv svar