Inspirerad av Magnus fina bygge köpte jag en av Eduards 1/72 modeller (eller rättare sagt två). En limited dual combo BF 109G-5, G-6.
En mycket trevlig modell måste jag säga. Sedan tidigare har jag byggt Fujimis motsvarande som jag fortfarande tycker är en bra modell. Den kär är dock mycket mer detaljerad och passformen är i mitt tycke perfekt.
Här kommer några bilder på arbetet:
Här är maskinen grundmålad och så har jag målat det som skall vara gult.

Efter ytterligare några dagar har jag målat hela maskinen, lagt wash i panellinjer och nitar samt monterat dekaler.
När jag valde vilken individ jag skulle måla tog jag en som jag tyckte såg bra ut utan någon större eftertanke. Det visade sig snare att jag borde valt en med mindre komplicerad spinner till propellern. Det är en sån där med spiralmålad spinner

Som nästa försök tog jag en kopia på dekalen och försökte skära till en motsvarande mask.
Det gick inte heller så bra

Till sist skar jag en tunn remsa av maskeringstejp och tejpade spiralen efter bästa förmåga. Det blev hyggligt men krävde en del justeringar med en fin pensel.
Den är inte perfekt men jag tror att den kommer att vara ok med tanke på skalan. Man kan ju ha på lite wash också

/Anders