Har svårt att uppskatta helheten av modellen efter alla missar, men försöker. Det är lite bättre än förut i alla fall. Lärt mig massor av mina misstag.
Experimenterar fortfarande med mattlack, vilket är jobbigt. Behöver komma in i en slags rutin med produkterna så man slipper experimentera höger & vänster. Bygger jag en sån här 109:a till så kommer den garanterat bli bättre.
Men nog gnäll nu, sorry! På det hela taget, om jag slutar fokusera på missarna.. så är jag nöjd med denna!
Tyvärr är min telefonkamera lite småkorkad. Den vill inte riktigt fokusera på det man siktar på, utan fokuserar lite på vad den vill, och gör allt omkring lite småsuddigt. Sicket skräp. Vitbalansen är även den helt bäng, fick pilla med diverse filter för att få fram färgerna jag ville ha. Strunt samma.
Here goes:
Hemmagjord snurrimojs till noskonen:
Tackar som tittar. Härnäst blir det antagligen Tamiyas fina Lightning i 1/48, men tänker måla om cockpit (lol) för är inte nöjd alls med färgblandningen de tyckte jag skulle göra. Det blir ugnsrengöring på den, sedan gamla goda Humbrol 226.
Har även min Airfix P51:a i 1/24 som står och samlar damm, 99% färdig. Svårt att få ändan ur vagnen med den. Min Revell Hornisse i 1/48 (som jag köpte av någon här på forumet faktiskt) är mestadels byggd och delvis målad, och har varit i samma skick några år nu.
Har faktiskt en Trumpeter Hurricane trop i 1/24 som jag jobbat med på och av sedan 2019 typ, för att inte nämna Eduards Focke-Wulfs från JV44. Mina gamla var penselmålade och hiskeliga, så ville göra om.

Fast de får nog vänta tills jag köpt en bättre airbrush. Massa mottling på dessa.
Live & let dry.