Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Måste ha nån figur i luckorna och hittar inget tidsenligt bland de figurer efter min värnpliktstid.
Närmaste som går att nyttja är Tamiyas US Modern accesories set 35141 med lite modifiering.
Slipade bort remmarna till axelhölstert samt bröstfickorna sedan M90P har dragkedja med invändiga fickor. Filade även upp så mycket under kragarna och lade till brickorna till namn/callsign på bröstet...
Har även tanke med solglasögon till VC som hade varit snyggt eller skidglasögon?
Lite snabbt bygge på figuren. Lade även till fickorna på M90P ärmarna som saknades.
Civila skidglasögon men saknade blank orange viljet får komma senare...
Nästsista i Dr Hannibal bygget gjordes ikväll. Basplattan med enkelt gräs och ett staket... återstår att göra texten på basplattans kant...
Tavelram med gipskross och utspätt trälim och sprinklat staticgrass medan ytan var blöt. Staketet gjordes av blandningspinnar ifrån kaffemaskiner och örontopps av trä.
Fyra olika nyanser ifrån Vallejo sprayade ifrån olika håll och vinklar...
En kort tid sedan köpte jag en sladdlös airbrush ifrån Amazon för att testa och blev överraskad hur enkelt det är att använda. Inte otymplig som jag mest hade oro över utan balanserad för detta ändamål... kändes helt klart som bra köp.
Batteriet håller långt och gott för de arbeten jag har och de 2 olika ställbara spruttrycken passar mycket gott för de balndningsförhållanden jag hade på Vallejo Air färger na.