Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Hej å hallå!
Efter en drygt 30-årig paus från modellbyggande så är det dax igen .
Återfalls projektet blev en 1/35 Universal Carrier Mk.II från Tamiya. Lagom stort men tillräckligt utmanande...
Det blir pladask rakt ner i pågående bygge. Lite pyssel kvar att göra, som bl a vädring effekter. Det och chipping, shading mm. har jag aldrig gjort förr, så räkna med frågor om tips å trix.
Bjuder på några bilder av bygget.
Bilagor
Detaljbild "chipping"
20221230_105752.jpg (114.68 KiB) Visad 2853 gånger
Detaljbild "chipping" och repor
20221230_105642.jpg (149.85 KiB) Visad 2853 gånger
Överblick av bygget.
20221230_105540.jpg (156.61 KiB) Visad 2853 gånger
Tack för tips.
Följde ett "How to" klipp från Ammo by Mig Jemenez....
Tyckte banden var bråkiga och svårlimmade och som du nämner så känns dem redan väldigt torra.
Någon som vet om det hjälper att lägga på aklryllack?
Det hjälper dessvärre inte. Det bästa du kan göra är att slanta ut för lösa bandlänkar till den och ersätta banden helt. Klart värt det i mina ögon med tanke på det arbete som du lagt ner på vagnen.
Urban Gardini skrev: ↑01 jan 2023, 14:18
Det hjälper dessvärre inte. Det bästa du kan göra är att slanta ut för lösa bandlänkar till den och ersätta banden helt. Klart värt det i mina ögon med tanke på det arbete som du lagt ner på vagnen.