The Whalers "
-
- Namn: Lennart Alvhult
The Whalers "
Haft en ide en tid att bygga ett dio med Valfångare i arktiska vatten. Och då behövs ju minst en valbåt.
Skar till några strips av gammal arkivkartong, klinkbyggde skrovet på spant av balsa, och detaljerna i båten. Limmat och målat. Skall börja med redskapen och åror.
Rodret monterar jag när båten är monterad på basplattan, då jag vet hur den skall ligga i vattnet"
//Lennart
Skar till några strips av gammal arkivkartong, klinkbyggde skrovet på spant av balsa, och detaljerna i båten. Limmat och målat. Skall börja med redskapen och åror.
Rodret monterar jag när båten är monterad på basplattan, då jag vet hur den skall ligga i vattnet"
//Lennart
Re: The Whalers "
Bra tajming Lennart, man ska passa på när det är valår! Och en väldigt snygg stapelbädd på sista bilden
!
Kul att du bygger "på riktigt" med spant osv. Vad är det för skala på ett ungefär?
Hälsningar
Magnus

Kul att du bygger "på riktigt" med spant osv. Vad är det för skala på ett ungefär?
Hälsningar
Magnus
-
- Kontakt:
Än en gång visar du upp riktigt modellbygge till skillnad från oss andra plastdelsmontörer. Ursnyggt och spännande!
-
Tack och bock Magnus och Björn .
Jo jag får förlänga Val"perioden Magnus, allt för spänningen . Stapelbädden blev riktigt Klämmig "
Båten är ca 25 cm lång, och tänkt för figurer i skala 1/35.
Båtarna hade en besättning på sex man, med harpuneraren i fören.
Det du presterar i plast Björn, är alltid en fröjd att beskåda, och materialet är ingenting , vägen är allt
Har letat efter lämpliga figurer, men dessvärre inte funnit några, så jag får konvertera från andra så gott det går.
Skall försöka få till ett stormigt is hav .
//Lennart
Jo jag får förlänga Val"perioden Magnus, allt för spänningen . Stapelbädden blev riktigt Klämmig "

Båtarna hade en besättning på sex man, med harpuneraren i fören.
Det du presterar i plast Björn, är alltid en fröjd att beskåda, och materialet är ingenting , vägen är allt

Har letat efter lämpliga figurer, men dessvärre inte funnit några, så jag får konvertera från andra så gott det går.
Skall försöka få till ett stormigt is hav .
//Lennart
-
Fint bygge, hoppas att du får tag i några passande figurer.
Anders E
Anders E
-
Tack så mycket Anders ! På något vis får jag försöka lösa det.
//Lennart
//Lennart
Häftigt. Det är som om ingenting kan stoppa dig. Själv fastnade jag igen på grund av skolgrejer.
-
Tack du. Nja det kanske mer är en fråga om att jag inte har förstånd nog att ge upp
Skämt åsido, man måste ju prova i alla fall , det kan ju funka .
//Lennart

Skämt åsido, man måste ju prova i alla fall , det kan ju funka .
//Lennart
-
Provar ut fyra figgar för att se hur det ser ut.
//Lennart
//Lennart
Ser väldigt trevligt ut. En grym jakt men ett bra bygge.
Nu vill jag se en kaskelott i 35-skalan också.
Nu vill jag se en kaskelott i 35-skalan också.

holst
CU@C4
CU@C4