Sista månadsmötet för 2016!

Frågor och diskussion om allt som har med föreningen och dess verksamhet att göra.
Stellan
Kontakt:

Sista månadsmötet för 2016!

Inlägg av Stellan »

Tisdag 6 december håller föreningen sitt för året sista månadsmöte. Som traditionen påbjuder är det också ett KÖP, BYT, SÄLJ-möte och alla som har något som de vill göra sig av med kan sålunda ta med sig sakerna till mötet. Kanske dags att ta itu med att skaffa den där Swishmöjligheten man funderat på ett tag så slipper man kontanter och växlingsproblem. Rensa alltså samlingen i tid och uppdatera listan på sådant du bara måste köpa och kom till mötet.

I övrigt kan vi räkna med en spännande upplösning av 2016 års upplaga av Stan´s Modellbyggare. Hur ska det sluta!?

Vi kan nog hoppas på ett lika fantastiskt fikabord som vanlig, eller hur?

6/12, 18.00, Hägervägen 60 (ingång på baksidan av huset) http://www.ipmsstockholm.se/home/motesi ... stockholm/.

Välkomna!
Stellan Schroeder Englund
Lerxzt
Namn: Mikael Byström

Re: Sista månadsmötet för 2016!

Inlägg av Lerxzt »

Skall allt swisha förbi :)

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Stashen swishar.
kai
Namn: Kai-Mikael Jää-Aro

Inlägg av kai »

Vi ska testa en ny habrovink på Köp- Byt- och Säljmötet, tänkte Olle och jag. Jag har skapat ett kalkylark på https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

Där kan man skriva upp de modeller man tänker ta med sig och så kan de som är köpsugna skriva upp sig på den modellen. Om man då märker att ingen är så intresserad av nån viss modell så slipper man släpa med sig den – fast man kan ju alltid ta med sig den i alla fall, man kan ju försöka lura nån på plats ;)
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Intressant grepp. Man kanske kan koppla sin stashlista till KBS-listan och om någon är sugen på något så tar man kontakt med ägaren när ägandlusten tar över...
Joakim Hultman

Inlägg av Joakim Hultman »

Listan är uppdaterad med en drös modeller från mig.
Micke A

Inlägg av Micke A »

Fusk! En sann modellbyggare ska släpa med sig drösvis av kassar och flyttkartonger till KBS-mötet! :shock: Som man sedan kånkar hem igen. :D En lista är väl lika med att skriva på Forum?

Micke A
som släpat mycket fram och åter genom åren......
Joakim Hultman

Inlägg av Joakim Hultman »

Jag tänkte släpa ändå. Som sagt, det kanske är lättare att lura någon på plats. ;)

För övrigt blir det inget swishande för min del. Cash is King.
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Micke, släpa på du bara. Finns ju inget som hindra att du både lägger upp och släpar allt annat och det du handlar på dig.
Göran

Inlägg av Göran »

Har lagt upp 2 st. Tamiya Avro Lancasters BI/BIII i 1/48. Inga påsar öppnade. Hade tänkt mig 600 :- stycket. Kommer lägga upp mer modeller inom kort. Vid intresse skicka ett PM eller gå in på Excell-arket i den bifogade länken

http://www.ipmsstockholm.se/phpBB3/view ... f=6&t=8680

Mvh
Göran
Skriv svar