Månadsmöte med köp-byt-och-sälj den 4 december!
Månadsmöte med köp-byt-och-sälj den 4 december!
Onsdag den 4 december är det årets sista månadsmöte med allt vad det betyder i stoj- och glamväg. Portarna öppnar klockan 18.00 på Midsommargården.
Som vanligt så är det köp-byt-och-sälj som gäller så raida era garderober och vindskontor och ta med er det som ni vill bli av med. Ni övriga kommer med välfyllda plånböcker.
För att ni inte ska ha byggt i onödan så kör vi ett sista heat i Årets modellbyggare. Spänningen är olidlig!
Välkomna!
Som vanligt så är det köp-byt-och-sälj som gäller så raida era garderober och vindskontor och ta med er det som ni vill bli av med. Ni övriga kommer med välfyllda plånböcker.
För att ni inte ska ha byggt i onödan så kör vi ett sista heat i Årets modellbyggare. Spänningen är olidlig!
Välkomna!
Stellan Schroeder Englund
Re: Månadsmöte med köp-byt-och-sälj den 4 december!
Vi kommer stormande med lite modeller (6-8 flyttkartonger), färg ( 1 plastkasse Vallejo) o kaffe med tilltugg!
Väl mött
Mats o Lisa Stråhle
Väl mött
Mats o Lisa Stråhle
Mats Stråhle
Hurra, månadsmötet är räddat! Tack MoL 

-
- Namn: Björn Eklund
är ny på detta forum. Köp-byt-sälj innebär ingen målning förstår jag? Vad kallas de kvällarna?
Hej Björn. helt rikigt så är detta inget byggmöte utan ett månadsmöte där vi träffas för att umgås och spana in byggda modeller, bläddra i tidningar och vara allmänt gladlynta. På årets sista månadsmöte brukar vi tömma våra förråd på dylikt vi inte vill ha hemma längre med förhoppning om att någon annan vill ta över vårdnaden, mot en slant givetvis. På torsdagarna jämn vecka träffas vi för att bygga och skära oss i fingrarna. Välkommen till endera eller båda mötesformerna. Se hemsidan för mötesdatum http://www.ipmsstockholm.se/home/motesi ... stockholm/
-
- Namn: Brian Kuehn
Bäste Mats och Lisa,
Inga stormar tack! Jag vet att man vill ha snö till jul men jag kör hellre på torra vägar...
Inga stormar tack! Jag vet att man vill ha snö till jul men jag kör hellre på torra vägar...
Brian Kuehn
Vanlig, dödlig, störandetyp
There is nothing like the smell of Tamiya in the morning...
Vanlig, dödlig, störandetyp
There is nothing like the smell of Tamiya in the morning...
Varför ska man frångå traditioner?
Har det varit snöstorm alla gånger tidigare så ska det vara nu åxå!
Om man kollar yr.no så blir tyvärr bara regn på onsdag:(
Nåja, man kan inte få allt!
/Mats
Har det varit snöstorm alla gånger tidigare så ska det vara nu åxå!
Om man kollar yr.no så blir tyvärr bara regn på onsdag:(
Nåja, man kan inte få allt!
/Mats
Mats Stråhle
-
Då kanske ni lyckas ta er dit i år, förra årets K,B & S blev ju lite magert (ont om modeller och ont om tilltugg) p.g.a snö-ovädret 
/ Robin

/ Robin
Jomen innevarande års första KBS blev ju desto bättre. Vi kanske ska ha ett KBS före jul och ett direkt efter nyår i fortsättningen? Då kan man handla och sedan kränga vidare några veckor senareRobin Nilsson skrev:Då kanske ni lyckas ta er dit i år, förra årets K,B & S blev ju lite magert (ont om modeller och ont om tilltugg) p.g.a snö-ovädret
/ Robin

-
Först julshopping och sen realitets-rea i Januari