Första posten som medlem, så vi kör väl en liten intro också...
Jag heter Peter och bor i Stockholm. 2 kids i dagis/förskoleålder, kontorsråtta inom telecom, hobbymusiker.
Byggde modeller som barn/tonåring, men nådde aldrig nivån att jag putsade och framför allt inte målade utan jag limmade ihop dem så snyggt jag kunde.
Fick en pansarmodell i 1:35 av hustrun i födelsedagspresent för några år sedan, och nu i år har jag satt igång.
Känner direkt att detta är något som passar mig, och allra helst då med lite större noggrannhet och detaljkänsla än då jag byggde som barn. Började bara bygga, försökte penselmåla lite men ruttnade totalt och gick och köpte mig en airbrush med kompressor i helgen.
Det är lite skrämmande att lägga upp sitt första bygge efter att ha tittat på vilka fantastiska saker ni andra bygger.
Men eftersom jag inte är så himla blyg och i desperat behov av tips så kör vi väl ändå.
Modellen är en Dicker Max från Trumpeter.
Har inte fotat förrän igår kväll, och det syns en ganska klar skiljelinje från när i bygget jag började måla lite mer på riktigt (om än fortfarande taffligt).
Färgval är totalt spontant och baserat på vad som finns att tillgå hemma. Nivå research = 0.

Motor-delen målades inte, och hellre än att sabba golvet med dålig målning lämnar jag det som det är. Får väl stänga främre luckorna helt enkelt..

Här nånstans börjar jag bli lite gladare över att se resultatet.
Ser på bilden vart jag missat med målningen och nästa blir säkerligen bättre, men som första läro-modell är det en ok nivå för mig just nu.

Jag lär väl läsa mer än jag skriver på forumet, men jag postar lite fortsättning på denna då jag kommer nånvart.

/Peter
Edit: Fixade till bilderna.