Tres hombres, tres vigges

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lurifax

Tres hombres, tres vigges

Inlägg av Lurifax »

Den 10:e januari 10.30 drog vi igång vadet inför C4-Open 2015. Undertecknad vann som bekant vadet för C4-Open 2014.
http://www.ipmsstockholm.se/phpBB3/view ... f=3&t=6340

Således stod dubbelmangarna för middagen till min och min modells ära. Som brukligt är brukar denna middag sammanfalla med julfesten som i år p g a tidsbrist hölls efter jul och var en s k arbetsmiddag, d v s vi arbetar med modellerna för vadet till kommande C4-Open.
Nåväl, ska man bygga måste man ha energi. Dagen startade i stekpannan.
Bild

Det färdiga resultatet, bröd, bacon, korv, potatis, ägg och tomat. Allt stekt i smör, utom tomaterna. De hårda killarna drack pilsner. Fegisarna Coca.
Bild

Efter detta behövdes ett ”normandiskt hål”.
Bild

Därefter utdelades julklapparna och temat för C4-Open 2015 fastställdes till ”Tarangus Viggen”!
Bild

Efter denna urladdning kände vi att vi behövde fylla på med mer vätska och energi. Man vill ju inte drabbas av uttorkning eller hunger under en byggdag.
Bild

Bild

Byggandet börjar. Vissa startar direkt …
Bild

… andra studerar ritningen först …
Bild

… men Magnus värmer upp med en JAS 39! …
Bild

Provpassning. Passformen är bra.
Bild

Hög aktivitet vid byggbordet.
Bild

Efter ett tag hade jag limmat ihop delarna till stolen. Skarven ser jobbig ut men den kommer att döljas av sätet.
Bild

Sen var det dags för själva middagen. Potatisgratäng …
Bild

… och entrecote.
Bild

Vi skålade för att, åtminstone en av oss, ställde ut något på C4-Open 2014.
Bild

Middagen inleddes med lite sherry och en lätt svampsoppa på svamp och grädde samt en klick smör för att runda av smaken.
Bild

Ett litet mellanspel med alkoholfri öl!!!
Bild

Sen tog vi ett glas vin …
Bild

… medan entrecoterna fräste i pannan.
Bild

Stort tack till dubbelmangarna för middagen och byggdagen. Jag häcklar dem ofta och gärna för deras byggimpotens men deras vilja att fullfölja vadet och leverera middagen är det inget fel på. De knusslar inte med kvaliteten. Stort tack och ett högt och tydligt ”RESPEKT!”.

Summering av dagen:
Noskonen, sätet och extratanken ”nästan” klara. Skarven i noskonen ser mycket värre ut än vad den är. Passformen är ganska, eller till och med mycket, bra vad jag kan se. Tarangus har gjort en verklig kulturgärning.
Bild

Men jag fattar inte varför jag har så långsamt byggtempo …
holst

CU@C4
Stellan
Kontakt:

Re: Tres hombres, tres vigges

Inlägg av Stellan »

Att njuta är en del av hobbyn. Vad man njuter av och vad hobbyn består av är inte så viktigt. Grattis till noskonens borttagande från gjutstammen.
Stellan Schroeder Englund
denstore
Namn: Magnus Berggren

Inlägg av denstore »

Frågan blir väl nu om någon Viggen från denna begivenhet kommer att lyfta, för att sedan landa på utställningsbordet på C4? Vi var väl rätt överens om att flygmodeller har problemområden som inte har tacklats och avslutats av någon av de inblandade under den senaste 20-årsperioden. Krångligt värre, och inte kan man dölja något med strategiskt placerad lera heller.
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

AAAAARRRRRGGHHHHHHH.
CENSUR!!!!!!

Eftersom jag är vegetarian och i praktiken knappt dricker någon alkohol är detta inlägg djupt anstötligt för mig och bör avlägsnas av moderatorerna.

Jag blir så upprörd att jag knappt vet vad jag ska ta mig till.
Nu går jag och slipar en vattenlinjeskarv för att lugna ner mig.

Uffe
MartinN
Namn: Martin Nordström

Inlägg av MartinN »

Det är en rätt trevlig hobby, det här!

Känner plötsligt ett behov av en liten, liten skvätt portvin...

/M
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Alltså, ni verkar faktiskt ha det klart roligare än vi medelsnittsbyggare... Och samma Calvadospreferenser har vi, ska nog ta en liten sväng förbi skåpet innan jag börjar med mitt söndagsbråk med MiGarna...

Hälsningar

Magnus
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Det är sådant här som skiljer ut de riktigt seriösa byggarna från oss andra. Stil, klass och elegans. Och ett imponerande resultat. Tanken ser giftig ut. Bra jobbat!
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Förresten, missade den här:

Uffe! Jag noterar din invändning men med tanke på mängden äpplen som gått åt till Calvadosen så bedömer jag att måltiden i medelsnitt är vegetarisk. Annars hade jag naturligtvis stekt tråden direkt!

Hälsningar

Magnus
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Köttsvullandet kan man ha åsikter om. Tänker mer på ursprunget. Viktoria Stenhammars diorama "Händiga soppan" dyker liksom upp i bakhuvudet...
Stellan Schroeder Englund
Jan Gaude
Namn: Jan Gaude

Inlägg av Jan Gaude »

Det där ser ut som en byggafton som man skulle kunna stå ut med.... :P
Skriv svar