http://www.ipmsstockholm.se/phpBB3/view ... f=3&t=6340
Således stod dubbelmangarna för middagen till min och min modells ära. Som brukligt är brukar denna middag sammanfalla med julfesten som i år p g a tidsbrist hölls efter jul och var en s k arbetsmiddag, d v s vi arbetar med modellerna för vadet till kommande C4-Open.
Nåväl, ska man bygga måste man ha energi. Dagen startade i stekpannan.

Det färdiga resultatet, bröd, bacon, korv, potatis, ägg och tomat. Allt stekt i smör, utom tomaterna. De hårda killarna drack pilsner. Fegisarna Coca.

Efter detta behövdes ett ”normandiskt hål”.

Därefter utdelades julklapparna och temat för C4-Open 2015 fastställdes till ”Tarangus Viggen”!

Efter denna urladdning kände vi att vi behövde fylla på med mer vätska och energi. Man vill ju inte drabbas av uttorkning eller hunger under en byggdag.

Byggandet börjar. Vissa startar direkt …

… andra studerar ritningen först …

… men Magnus värmer upp med en JAS 39! …

Provpassning. Passformen är bra.

Hög aktivitet vid byggbordet.

Efter ett tag hade jag limmat ihop delarna till stolen. Skarven ser jobbig ut men den kommer att döljas av sätet.

Sen var det dags för själva middagen. Potatisgratäng …

… och entrecote.

Vi skålade för att, åtminstone en av oss, ställde ut något på C4-Open 2014.

Middagen inleddes med lite sherry och en lätt svampsoppa på svamp och grädde samt en klick smör för att runda av smaken.

Ett litet mellanspel med alkoholfri öl!!!

Sen tog vi ett glas vin …

… medan entrecoterna fräste i pannan.

Stort tack till dubbelmangarna för middagen och byggdagen. Jag häcklar dem ofta och gärna för deras byggimpotens men deras vilja att fullfölja vadet och leverera middagen är det inget fel på. De knusslar inte med kvaliteten. Stort tack och ett högt och tydligt ”RESPEKT!”.
Summering av dagen:
Noskonen, sätet och extratanken ”nästan” klara. Skarven i noskonen ser mycket värre ut än vad den är. Passformen är ganska, eller till och med mycket, bra vad jag kan se. Tarangus har gjort en verklig kulturgärning.

Men jag fattar inte varför jag har så långsamt byggtempo …