Robin, den är som alla andra slagskeppsmodeller raka fina däck hehe! Men jag håller lite med dig. Skala är ju så stor att det faktiskt skulle se bättre ut.
Hur som helst. NU VET JAG..varför gillar att bygga flygplan så mycket!!Jägla fotoets skit! haha förlåt men nu minns jag hur bedrövligt det var när jag byggde Scharnhorst och Prinz Eugen. Visserligen är det lite lättare nu med att allt är så mycket större, men det är så mycket pill med fotoets. Men det får jag ta ett tag fram över helt enkelt. Allt börjar iaf komma tillbaka till en.
En sak är iaf inihel**e positivt och det är att det nästan är som att bygga 1/48, Delarna är inte så små som 1/350 där man måste ha förstorningsglas för att hitta hålen eller delarna. Här är dom stora som ejectionseats, flapsar och hjulställ..PERFEKT!
En annan sak, TRÄDÄCK!..I mitt fall körde jag 3 nyanser av olika färger, 27,72 och superutblandad orange med 3 droppar woodbrown. Tycker färgen blev riktigt bra på överdäcket, för enligt vad jag kan se så är däcket något ljusare vid kommandposten, antar att däcket under utsätts för mer väta så det är väl lite mörkare.. hur som så är jag nöjd med utseendet.
Får fortsätta med kommandposten i morgon och admiralsbryggan..kanske kan jag lacka själva skrovet också..time will tell...
Jag fick användning av mina "flygkunskaper" och preshadade överdäcket...
Shadade även däckspalterna.