EE Lightning dubbelbygge!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Niklas
Namn: Niklas Knutzén

Re: EE Lightning dubbelbygge!

Inlägg av Niklas »

Ser riktigt bra ut Magnus, imponerande krisphet i både målning, dekalering och vädring! Lyckas du få båda dessa klara till 08-Open? Jag håller tummarna, vill gärna se dom live! :)
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Niklas! Open är målet, därav byggoffensiven nu :-) ! Tänkte till och med försöka kläcka ur mig något ytterligare men det får vi se hur det blir med det!

Vi ses i Solna!

Hälsningar

Magnus
Mikael dBW
Namn: Mikael de Bourg Wetterlund

Inlägg av Mikael dBW »

Riktigt läckra! Jag är speciellt förtjust i den som är blank och blå. Härlig blå färg. Jag ser fram emot att få se dem på Open. Kul att det är fler än vi bilbyggare som har upptäckt Bare Metal Foil.

/Mikael
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Snyggt maskningsjobb!
Hatten av.
Uffe
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Att stödja den här typen av grymt snygga byggen med reservdelar är naturligtvis högst tveksamt från min sida, eftersom jag kommer att ha modeller i samma klass på Open. :) Men vad gör man inte för den sköna modellkonsten. De här är verkligen hur läckra som helst!
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Björn Fransson skrev:Att stödja den här typen av grymt snygga byggen med reservdelar är naturligtvis högst tveksamt från min sida, eftersom jag kommer att ha modeller i samma klass på Open. :) Men vad gör man inte för den sköna modellkonsten. De här är verkligen hur läckra som helst!
Ett vackert exempel på självuppoffrande, hjältemodig solidaritet. En tår trillar från min ögonvrå. ;)

Uffe
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Mikael Det här känns nästan hädiskt att berätta men jag har fram till nu mest använt folien för maskering :-) !

Björn och Ulf Sammanfattar ganska bra mina erfarenheter av modellbyggare i största allmänhet: generösa och hjälpsamma!

Inte mycket kvar nu...

Bild

Bild
Sorry Björn, jag har tappat kollen på vilken av bommarna som du donerade...

Måste fixa robotarna sedan blir det lite mer vädring för att knyta ihop allt, lite detaljmålning och lite bättring här och där.

Hälsningar

Magnus
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Ja, mitt ädelmod känner inga gränser. Som en modellbyggandets Prins Valiant. :)

Min gamla bom måste vara den på den kamouflagemålade. Syns tydligt. Eller nåt. Hursomhelst gör den sig bättre där än i min reservdelslåda. Och de är verkligen vansinnigt snygga båda två, gillar verkligen vädringen (och här pratar jag inte bara om bommarna, utan om hela modellerna. :) ). För övrigt även en komplimang till dina läckra bilder, det där fototältet är man bra sugen på!

Sedan ska det väl vara två små antenner på ryggåsen? Men de kanske är på ingång?
Per.V
Namn: Per Wildarve

Inlägg av Per.V »

Gillas skarpt!
Per Vildarve. Gotland
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Jag hade även kunnat skänkt en huvdekal jag också. Men jag är rädd att den hade täckt hela huven :-)

Mycket söta små blixtrar! toppresultat får du av mig, ska bli kul att se dem live på Open!
Skriv svar