Jag gör väl en byggtråd jag också för min J29 X-wing
Re: Jag gör väl en byggtråd jag också för min J29 X-wing
Ojojoj vilka härliga Tunnor!
Stellan Schroeder Englund
Snygga tunnor! Fick titta två gånger för att se om det verkligen var Matchbox tunnor. Blir till att försöka ta sig upp till Linköping till nästa fullmåne... *s*
Hobbycenter i Helsingborg har tydligen en hel låda full (tydligen ett hundratal enligt uppgift) med Heller tunnor i plastpåse för dem som söker en tunna i 1/72.
Mvh. Andre
Hobbycenter i Helsingborg har tydligen en hel låda full (tydligen ett hundratal enligt uppgift) med Heller tunnor i plastpåse för dem som söker en tunna i 1/72.
Mvh. Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Enastående!!!! Kreativiteten flödar 

Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work 

Tack för uppskattningen. Det blev en kick för mig med lite snabbyggen. Ska nog köpa två till och göra den metallrena och Kongokärran som det finns dekaler med till (utanför temaklassen då).
-
- Kontakt:
Underbar historia och finfina Tunnor! Ser fram emot mer X-wing!
Nu ska eländet bli klart! Jag har förbjudit mig själv att bygga något annat innan den står i vitrinen.

Först ett lager primer för att se alla skavanker och det var många. Sen slipning och lite mer detaljer.

Motorerna slipades också och jag bestämde mig återigen för att byta själva slutdelen. Tushpennekorkarna kändes inte rätt heller.

Istället ska jag prova dessa. Det är passande nog tunnor. Ursprungligen till modelljärnväg i H0 och målade någon gång i min barndom. Den som spar han har! Nu ska de tvättas och borras ur.
/Daniel
Först ett lager primer för att se alla skavanker och det var många. Sen slipning och lite mer detaljer.
Motorerna slipades också och jag bestämde mig återigen för att byta själva slutdelen. Tushpennekorkarna kändes inte rätt heller.
Istället ska jag prova dessa. Det är passande nog tunnor. Ursprungligen till modelljärnväg i H0 och målade någon gång i min barndom. Den som spar han har! Nu ska de tvättas och borras ur.
/Daniel
Snart inte mycket former kvar av 29-tunnan så de fyra extra kankse behövs för sakens skull. 

Igår blev det lite "landningsställ"

Lite vinterdelar från Marivox B17 kom väl till pass. De stora ställen ska länkas på orginalställen där hjulet skulle ha varit. Sen får det nog bli ett stag till så det ser lite maffigare ut.
Lite vinterdelar från Marivox B17 kom väl till pass. De stora ställen ska länkas på orginalställen där hjulet skulle ha varit. Sen får det nog bli ett stag till så det ser lite maffigare ut.
Hehe, det enda som kommer att ropa Tunnan är väl just ställen och vingarna om man är vaksam 

Stellan Schroeder Englund
Jo, men tänk på att den ligger ganska långt framåt i tiden, så då hinner det bli en hel del uppdateringar. Alfabetet räcker inte till för att täcka versionerna.Stellan skrev:Hehe, det enda som kommer att ropa Tunnan är väl just ställen och vingarna om man är vaksam