Jag gör väl en byggtråd jag också för min J29 X-wing

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Stellan
Kontakt:

Re: Jag gör väl en byggtråd jag också för min J29 X-wing

Inlägg av Stellan »

Ojojoj vilka härliga Tunnor!
Stellan Schroeder Englund
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Snygga tunnor! Fick titta två gånger för att se om det verkligen var Matchbox tunnor. Blir till att försöka ta sig upp till Linköping till nästa fullmåne... *s*

Hobbycenter i Helsingborg har tydligen en hel låda full (tydligen ett hundratal enligt uppgift) med Heller tunnor i plastpåse för dem som söker en tunna i 1/72.

Mvh. Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

Enastående!!!! Kreativiteten flödar :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Daniel_A
Namn: Daniel Andersson

Inlägg av Daniel_A »

Tack för uppskattningen. Det blev en kick för mig med lite snabbyggen. Ska nog köpa två till och göra den metallrena och Kongokärran som det finns dekaler med till (utanför temaklassen då).
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Underbar historia och finfina Tunnor! Ser fram emot mer X-wing!
Daniel_A

Inlägg av Daniel_A »

Nu ska eländet bli klart! Jag har förbjudit mig själv att bygga något annat innan den står i vitrinen.

Bild

Först ett lager primer för att se alla skavanker och det var många. Sen slipning och lite mer detaljer.

Bild

Motorerna slipades också och jag bestämde mig återigen för att byta själva slutdelen. Tushpennekorkarna kändes inte rätt heller.

Bild

Istället ska jag prova dessa. Det är passande nog tunnor. Ursprungligen till modelljärnväg i H0 och målade någon gång i min barndom. Den som spar han har! Nu ska de tvättas och borras ur.

/Daniel
Håkan F
Namn: Håkan Frid

Inlägg av Håkan F »

Snart inte mycket former kvar av 29-tunnan så de fyra extra kankse behövs för sakens skull. ;-)
Daniel_A

Inlägg av Daniel_A »

Igår blev det lite "landningsställ"

Bild

Lite vinterdelar från Marivox B17 kom väl till pass. De stora ställen ska länkas på orginalställen där hjulet skulle ha varit. Sen får det nog bli ett stag till så det ser lite maffigare ut.
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Hehe, det enda som kommer att ropa Tunnan är väl just ställen och vingarna om man är vaksam :)
Stellan Schroeder Englund
Daniel_A

Inlägg av Daniel_A »

Stellan skrev:Hehe, det enda som kommer att ropa Tunnan är väl just ställen och vingarna om man är vaksam :)
Jo, men tänk på att den ligger ganska långt framåt i tiden, så då hinner det bli en hel del uppdateringar. Alfabetet räcker inte till för att täcka versionerna.
Skriv svar