Ventura Spitfire mk 7

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Urban Gardini
Namn: Urban Gardini
Kontakt:

Re: Ventura Spitfire mk 7

Inlägg av Urban Gardini »

Andre B. skrev: 10 nov 2024, 12:43 En mycket snygg Spitfire. Roligt att se en som inte är i den väldigt vanliga brungröna eller grågröna målningen.

Mvh. André
När ska du starta ditt bygge?
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Spad16
Namn: Neil Crawford

Inlägg av Spad16 »

Mycket snyggt, den blir svårslagen!
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

När jag skall starta mitt bygge? Tja, Urban, har ju än så länge inte fått hem någon Ventura. Så lär nog hålla männen i de vita rockarna på avstånd ett tag till... ;)

Mvh. Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Urban Gardini
Namn: Urban Gardini
Kontakt:

Inlägg av Urban Gardini »

Du får väl skynda på det hela lite!
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Jakob L

Inlägg av Jakob L »

Wow vilken känsla! Väldigt fint intryck!!
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Otroligt fint bygge Anders! Det gläder mig lite speciellt att du faktiskt byggde en höghöjdare av den, det var min dröm i de drygt 25 år som jag ägde byggsatsen, lyckas man inte själv så får man leva ut sina lustar via sina vänner :) !

Jag gillar vädringen mycket, modellerna är svåra att få en "detaljerad look" på eftersom den enda ytdetaljering som finns är de otroligt tunna panellinjerna men du har verkligen fått fint liv i den! Ska försöka göra något liknande på min, den dag jag väl kommer dit...

Hälsningar

Magnus
Anders
Namn: Anders Nowotny

Inlägg av Anders »

Jiiikes, den gillar jag skarpt, kul med en lite ovanligare Spit++

//Anders
aln63
Namn: Anders Lindgren

Inlägg av aln63 »

Andre B. skrev: 10 nov 2024, 12:43 En mycket snygg Spitfire. Roligt att se en som inte är i den väldigt vanliga brungröna eller grågröna målningen.

Mvh. André
Tack André!
Jag tycker ofta att det är lite lättare att vädra enfärgade maskiner.
Spad16 skrev: 10 nov 2024, 15:16 Mycket snyggt, den blir svårslagen!
Tack för det :)
Jakob L skrev: 10 nov 2024, 21:20 Wow vilken känsla! Väldigt fint intryck!!
Tack Jakob
magnusf skrev: 11 nov 2024, 09:12 Otroligt fint bygge Anders! Det gläder mig lite speciellt att du faktiskt byggde en höghöjdare av den, det var min dröm i de drygt 25 år som jag ägde byggsatsen, lyckas man inte själv så får man leva ut sina lustar via sina vänner :) !

Jag gillar vädringen mycket, modellerna är svåra att få en "detaljerad look" på eftersom den enda ytdetaljering som finns är de otroligt tunna panellinjerna men du har verkligen fått fint liv i den! Ska försöka göra något liknande på min, den dag jag väl kommer dit...
Haha. Tack för omdömet Magnus. När man tittar på dina byggen behöver man inte vara orolig att det skulle bli något slarvbygge. Det ska bli intressanta att hur din och de övriga spittarna (heter det så) blir.
Anders skrev: 11 nov 2024, 10:40 Jiiikes, den gillar jag skarpt, kul med en lite ovanligare Spit++
Tack namne :lol:

/Anders
Rickard Malmborg

Inlägg av Rickard Malmborg »

Hej Anders,
Det var verkligen en fin Spit du byggt. Du har inte bara målat den fantastiskt fint, du har på något magiskt vis trollat fram detaljer som knappt ser ut att finnas på modellen från början! Kunde lika gärna vara i 1/48.
Mvh
Rickard
Lurifax

Inlägg av Lurifax »

Makalöst bygge. Snyggt i sig själv men sanslöst bra med tanke på utgångsmaterialet.
holst

CU@C4
Skriv svar