Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av Lars Befring »

Bygget: Gilla

"tum-palett" : Jätte-GILLA
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Tack Lars.

Haha jo....tumnagelpalett galet praktiskt.....
Hålla delen samtidigt o ha färg tillgängligt....funkar kalas o så får man spännande manikyr på kuppen lol
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Färdig.....

Radub bältena.....DE ÄGER.....De är tamigan så fina o textur...japp ett jucklo med att pilla, men har gjort några nu vid de här laget...
sista vädrinen är gjort med, post shading......så nu ere klart....

Bild

Bild

Bild

Bild
jfall
Namn: Jakob Fall

Inlägg av jfall »

Hur snyggt som helst! Kvaliteten på det du gör är farscinerande hög tycker jag. Håller med om bältena också de ser väldigt snygga, fortsätt så!
Jakob Fall
AP
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

jfall skrev:Hur snyggt som helst! Kvaliteten på det du gör är farscinerande hög tycker jag. Håller med om bältena också de ser väldigt snygga, fortsätt så!
Tackar...det värmer...blir generad med....

är en nybörjare på ett sätt (ser mig sådan, eller mkt hela tiden....).....bara kört lite över två år nu sen restart 19-20år tebax o visste inte ens vad en wash war eller torrborst (ägde ingn ab då heller, var en pesnel kille back then)

Har bara en bild framfär mig vad jag vill ha det som.....inget annat.....det är så mkt o ta igen...men en sak kan jag säga....fyfan vad kul :D...man började första gången 1977...med en Matchbox helldiver...var 7-8 bast....smells memories ;).....
Snussugen

Inlägg av Snussugen »

Bra jobb på de där bältena. Jag tycker personligen att Radubs bälten suger kamelmule. De skickar inte med några vettiga instruktioner. Om de tycker att en bild av redan hopsatta bälten fungerar som ritning så får de tänka om, för jag begriper absolut ingenting av bilderna. Så bra jobbat där.

Och cockpiten ser försklassig ut, fortsätt så. :)
Live & let dry.
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Tackar :)

Jag fick enkla instruktioner på mina, en manual två frimärken stor lol
En skiss i profil så man såg hur vikningen o lagren ska ligga....
Snussugen

Inlägg av Snussugen »

Mal_Belford skrev:Tackar :)

Jag fick enkla instruktioner på mina, en manual två frimärken stor lol
En skiss i profil så man såg hur vikningen o lagren ska ligga....
Jo, de fick jag också. Begrep som sagt ingenting av dem. Antar att jag är lite korkad på så vis. Måste ha övertydliga instruktioner för att begripa skiten. :) Eduard är åtminstone hyggliga nog att inkludera en vettig beskrivning.
Live & let dry.
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Höll på glömma glaset till det lilla instrumentet på panelen lol...nu e den klar cockpiten...

Bild

nu funderar jag på dem gälarna på kroppen....ska jag jag köra öppna...då måste de gamla bort o scratcha nya....hmmmm...vanzinh...lol...
Snussugen

Inlägg av Snussugen »

Läckert som attan!

Brukar du lägga sidenmatt eller blank klarlack innan du kör Flory i cockpit? Och blir det drybrushing före eller efter ovannämnda wash? :D
Live & let dry.
Skriv svar