Men så till den stora frågan: Hur ser formerna ut? Av bilden ovan att döma tror jag de flesta skulle säga att den ser ut som en Lansen - vilket nog också är tillräckligt för de flesta. Men jag kan förstås inte stanna där. Så fram med min Tarangus A 32:a för en jämförelse.

Min största tvekan handlar om nospartiet. Jag tyckte från början att den såg lite väl fet ut och i den här vinkeln ser man en tydlig skillnad mot Tarangus. Dock är jag inte helt säker på att Tarangus är helt rätt heller, i mina ögon är den lite för spetsig. Jämför med den här bilden på originalet (obs att det är prototypen, därav de annorlunda luftintagen).

Det känns som om sanningen ligger mitt emellan dem båda, men ändå med en viss fördel Tarangus.
Rakt från sidan är skillnaden ännu större:

Här syns att Hobbyboss noskon är betydligt större. Tarangus har en mer kontinuerlig linje som avslutas med den trubbiga nosen, medan Hobbyboss har en betydligt tydligare kurva med en rejäl böj på slutet. Men hur ser då originalet ut? Jo så här:

Som sagt, mer likt Tarangus som dock inte prickat formen helt - åtminstone vad jag kan se. Och Hobbyboss är faktiskt inte så fel ute som man kan tro när man bara jämför modellerna. Min känsla är också att Hobbyboss nog missar lite var skarven mellan noskon och kropp sitter. Det är nog värt att undersöka om en del av noskonen ska bli kropp istället.
Men vi går tillbaka till den här bilden och tittar istället på luftintagen:

Här är det desto enklare. Tarangus har lyckats bättre - dock inte klockrent. Luftintagets överkant ska vara något mindre rundad. Men Hobbyboss har definitivt inte prickat rätt här. Dock är det knappast särskilt svårt att justera.
Nästa vinkel är uppifrån:

Originalet:

Hobbyboss har missat formen på partiet bakom huven. Den ronden tar Tarangus hem helt och hållet. Även stabben är mer korrekt hos Tarangus, även om skillnaden knappast syns om man inte jämför dem direkt med varandra. I övrigt är de väldigt lika. Och där är vi nu. Dags att börja bygga!