Ventura Spitfire Mk 22 och Mk IX

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Barbarossa
Namn: Ragnar Hedlund

Re: Ventura Spitfire Mk 22 och Mk IX

Inlägg av Barbarossa »

Raketerna och några andra delar är från Academys Mk XIV (som jag har haft mycket nytta av som reservdelslager), hjul och kåpor är från Airfix Mk 22, landställ är från Eduard. Antenner är av elgitarrsträng.
IMG_3715.jpeg
IMG_3715.jpeg (271.46 KiB) Visad 3429 gånger
IMG_3717.jpeg
IMG_3717.jpeg (190.8 KiB) Visad 3429 gånger
Sist en bild på hela Venturafamiljen.
IMG_3719.jpeg
IMG_3719.jpeg (256.3 KiB) Visad 3429 gånger
Onwards, upwards! / Ragnar H
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Ragnar! Jag bugar mig djupt, mycket djupt, inför denna arbetsseger! Det blev tre fina byggen av lite udda medlemmar i Spitfire-familjen.

Hälsningar

Magnus
Barbarossa

Inlägg av Barbarossa »

Tackar! Ett kul projekt på det hela taget. Jag är nog mest nöjd med 24:an. Skulle jag bygga fler? Ja varför inte, nu när jag vet hur man kan få ihop dem. En Seafire XV t ex skulle platsa i samlingen. Men det blir nog inte i närtid, och i så fall med enklare inredning och stängd huv...
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Jag har den perfekta Seafire XV åt dig om du inte har något emot att det mesta av grovjobbet är gjort... Sugen?

Hälsningar

Magnus
Barbarossa

Inlägg av Barbarossa »

Ja varför inte, om nu grovjobbet är gjort! Och om jag får en mycket generös deadline...men du känner inte ett stort behov av att bygga klart den själv alltså?;-)
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Barbarossa skrev: 18 nov 2024, 11:53 Ja varför inte, om nu grovjobbet är gjort! Och om jag får en mycket generös deadline...men du känner inte ett stort behov av att bygga klart den själv alltså?;-)
Inte sådär jättejättejättestort. Kanske lite lagom stort och då kan jag faktiskt tänka mig vara generös och avstå det nöjet till dig :) !

Hälsningar

Magnus
FredrikAlmlöf
Namn: Fredrik Almlöf

Inlägg av FredrikAlmlöf »

Som sagt, mycket snygga byggen, men... Va, vänta nu... Är inte där fusk?! Från Magnus sida alltså... ;) :lol: Och Ragnar, du ska inte gå på sådana där inviter så lätt.
/F
Anders.Edblad

Inlägg av Anders.Edblad »

Supersnygga byggen!

Anders E
Barbarossa

Inlägg av Barbarossa »

FredrikAlmlöf skrev: 18 nov 2024, 15:21 Som sagt, mycket snygga byggen, men... Va, vänta nu... Är inte där fusk?! Från Magnus sida alltså... ;) :lol: Och Ragnar, du ska inte gå på sådana där inviter så lätt.
/F
Nu när man bara tittar på bilderna av resultaten är det ju lätt att förtränga allt jobb...så vi kan väl säga att Magnus (och jag...) får lite betänketid...!:-D
Anders.Edblad skrev: 19 nov 2024, 09:18 Supersnygga byggen!

Anders E

Tack och bock! Men ska du inte testa också...?;-)
Anders.Edblad

Inlägg av Anders.Edblad »

Tack och bock! Men ska du inte testa också...?;-)

Nix, jag citerar en annan modellbyggare ¨Livet är för kort för att bygga dåliga modeller¨

Anders E
Skriv svar