På jakt efter målningspenna

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Fredrik_B

På jakt efter målningspenna

Inlägg av Fredrik_B »

Hej,

Jag har för mig att det finns pennor med någon form av flytande bläck i ljusa kulörer. Det var någon som använde en sådan vit penna till att skriva text på ryska stridsvagnar med bra resultat. Vet någon här vad det kan vara för pennor och var jag kan få tag i dem, gärna i stockholmstrakten. Jag har behov av en gul penna för att måla trekronormärket på svenska hjälmar.
Pennorna ger mycket bra täckning och kontrast, inte som traditionella vaxpennor som barn använder (dessa är bra till annat men inte till detta)

/Fredrik B
Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre. - Nalle Puh
Björn Fransson
Kontakt:

Re: På jakt efter målningspenna

Inlägg av Björn Fransson »

Tror att jag sett dem på Hobbybokhandeln men är inte säker. Men de kanske finns på Wenzels också.
robertlundin
Namn: Robert Lundin

Inlägg av robertlundin »

Hobbybokhandeln har dem, väldigt bra pennor.
/Robert Lundin
Fredrik_B

Inlägg av Fredrik_B »

Tackar, då provar jag där.

/Fredrik B
Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre. - Nalle Puh
Johan Elvin
Namn: Johan Elvin

Inlägg av Johan Elvin »

Vad är det för pennor?
Vad ska man söka på hos hobbybokhandeln?
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Fredrik_B

Inlägg av Fredrik_B »

Det är något sådant här jag har tänkt mig

Bild

http://www.flamesofwar.com/Default.aspx ... art_id=849

Jag hittar inget på hobbybokhandelns web, men det verkar vara gelepennor som jag är ute efter. Kan finnas på Panduro eller andra ställen antar jag.

/Fredrik B
Skriv svar