Surdegsgladbygge rätt ur lådan.
Borde måla rutramarna men det ser lite för bra ut så här omålat för att vilja utmana min eviga nemesis.
Hasegawa i 48 skala. Fin i formen som oftast.
Me Bf109E
Re: Me Bf109E
Ser väldigt fint ut. Snyggt målat!
Måste varit rätt bra passform på den där?
Mvh. André
Måste varit rätt bra passform på den där?
Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Prydlig Emil.
Hasegawas Bf 109E i 1:48 är snabbyggd och står fortfarande stolt, trots att den väl har drygt tre decennier på nacken. Jag har byggt ett par och har fortfarande åtminstone två - tre st undanstoppade; skaffade i stort sett alla utgåvor av den. Även deras något nyare Bf 109F-serie kan jämföras med ex-vis Eduard om man inte är för djupt nergången i detaljeringsträsket eller är niträknare.
Och även om man är det så är det kul med omväxling ibland; bygga något utan att plöja referenser i två veckor och att bara bygga (utan att extradetaljera) för att faktiskt få någonting klart.
Hasegawas Bf 109E i 1:48 är snabbyggd och står fortfarande stolt, trots att den väl har drygt tre decennier på nacken. Jag har byggt ett par och har fortfarande åtminstone två - tre st undanstoppade; skaffade i stort sett alla utgåvor av den. Även deras något nyare Bf 109F-serie kan jämföras med ex-vis Eduard om man inte är för djupt nergången i detaljeringsträsket eller är niträknare.
Och även om man är det så är det kul med omväxling ibland; bygga något utan att plöja referenser i två veckor och att bara bygga (utan att extradetaljera) för att faktiskt få någonting klart.
/G
Den är jättefin.
Men sträck ut, utmana dig, chansa. Använd masker till huven. Om det skulle gå åt skogen så kan du överväga att köpa en modell till så att du får en ny huv.
Men sträck ut, utmana dig, chansa. Använd masker till huven. Om det skulle gå åt skogen så kan du överväga att köpa en modell till så att du får en ny huv.
holst
CU@C4
CU@C4
-
Anders.Edblad
Ett fint bygge!
Jag håller med Holst prova att måla huven.
Resten av modellen är så fint målad det borde inte vara några problem.
Anders E
Jag håller med Holst prova att måla huven.
Resten av modellen är så fint målad det borde inte vara några problem.
Anders E