Farewell at Paddington station.
-
Anders.Edblad
Farewell at Paddington station.
Scale 75 har gett ut en modell på ett par som tar ett ömt avsked av varandra på en järnvägsstation. Det blir min tredje modell från dom från deras serie Warfront. Det brukar vara lite pyssel att få ihop dem särskilt med att få figurerna att passa, den här modellen var inget undantag.
Passformen på delarna till vagnen är bra. Limmar allt med ett luktfritt superlim. Det jag använder är lite tjockare och det tar lite längre tid innan det torkar. Passar bra till den här typen av bygge.
Anders E
Passformen på delarna till vagnen är bra. Limmar allt med ett luktfritt superlim. Det jag använder är lite tjockare och det tar lite längre tid innan det torkar. Passar bra till den här typen av bygge.
Anders E
Re: Farewell at Paddington station.
Intressant tema och fint bygge. Lite book nook över det. Vad är det för skala?
Mvh. André
Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
-
Anders.Edblad
Tänkte inte på det men det är lite book nook över det. Skalan är 1/35.Andre B. skrev: 03 feb 2026, 07:56 Intressant tema och fint bygge. Lite book nook över det. Vad är det för skala?
Mvh. André
Jag förstärker infästningen för hjulet och limmar fast AK Railroad ballast runt spåret.
Soldatfiguren passar ganska dåligt var tvungen att kapa lite av benet för att den ska passa.
Anders E
Hade det varit möjligt att såga av foten och sen sätta dit den igen men lite vriden moturs utefter väggen?
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
-
Mal_Belford
Senast redigerad av Mal_Belford den 07 feb 2026, 00:02, redigerad totalt 1 gånger.
-
Anders.Edblad
Man hade nog varit tvungen att vrida hela benet för att det skulle se naturligt ut och det spelar inte så stor roll eftersom jag inte tänker göra något med inredningen utom det som syns genom fönstren. Jag funderar på att sätta en bit plasticard på baksidan av modellen.Andre B. skrev: 06 feb 2026, 21:48 Hade det varit möjligt att såga av foten och sen sätta dit den igen men lite vriden moturs utefter väggen?
Riktigt så illa är det inte! Det är hålet efter en tandpetare som figuren var fäst vid när jag målade den.Mal_Belford skrev: 06 feb 2026, 23:57 LoL..helvette vilken kronans rökare...risig som stryk altså och blåsa hål i brallorna![]()
rinnigt värre
Nu är den klar. Känns färgen på vagnen igen? Det är MrPaints insignia red för RAF. Den är brunare än man tror.
Anders E
Fick man inte frisedel när2/3 av foten är borta???
Z
Z
-
Urban Gardini
- Namn: Urban Gardini
- Kontakt:
ROFL
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
What is the color when black is burned? - Neil Young
-
Mal_Belford
Mkt snyggt jobbat verkligen...riktigt snyggt.
foten ser man inte...ovanligt litet dio, +på den.
-
Anders.Edblad
Tack Mal, det är kul och lärorikt att bygga något annat än bara flyg och pansar.Mal_Belford skrev: 08 feb 2026, 17:04 Mkt snyggt jobbat verkligen...riktigt snyggt.
Som jag skrivit förut funderar jag på att sätta en bit plasticard på baksidan av vagnen.
Anders E