Söker dekaler till Hasegawa Me-262 1/72

Här kan du köpa och sälja produkter, göra reklam, byta modeller och prylar.
Alla modellrelaterade försäljningar är välkomna
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Söker dekaler till Hasegawa Me-262 1/72

Inlägg av magnusf »

Jag skulle vilja köpa dekalarket till Hasegawas 262 i skala 1/72, någon som har ett sådant ark och kan tänka sig skiljas från det?
262.png
262.png (520 KiB) Visad 302 gånger
Såhär ser den klassiska lådan ut, jag är intresserad av maskinen på lådan (JG 7-varianten).

Skicka PM, maila eller svara i tråden nedan!

Hälsningar

Magnus
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Re: Söker dekaler till Hasegawa Me-262 1/72

Inlägg av Björn B »

Inte Hasegawa men jag har delar av Revells: https://www.scalemates.com/kits/revell- ... 1a--123487
Nationalbeteckningarna saknas men det mesta av det andra finns kvar.
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Björn! Tack för erbjudandet men det är just Hasegawa-dekalerna jag är på jakt efter. Eller åtminstone precis individen på boxarten (JG 7 "gelbe 7"), det är väl inte den som Revell gjort?

Komplett modell kan också vara av intresse men någon kanske byggt sin och använt andra dekaler?

Hälsningar

Magnus
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Inlägg av Björn B »

Nej det är en annan individ men vapenskölden i nosen är väl densamma? Den är väl den svåraste att skära en mask till i 1/72.
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Du har en poäng Björn, resten bör jag kunna fixa själv. Låt oss avvakta om det dyker upp en hugad Hasegawa-donator, i annat fall återkommer jag gärna till ditt erbjudande!

Tack!

Hälsningar

Magnus
Mahatma G

Inlägg av Mahatma G »

Det är väl den maskinen som står i Smithsonian, om jag inte minns fel? Byggde den i 1:48 från Monograms modell för flera decennier sedan och fick under målningen, av dåvarande chefen för Flygvapenmuseum, låna en bok muséet gett ut för att dokumentera restaureringen. De lade ner mycket jobb på att få målning och färger rätt, slipade försiktigt ned till originalfärg. Tog tid och blev dyrt, men värt jobbet tycker jag. Det gjorde dock att jag också lade ner jobb på att få målningen rätt så det tog en evinnerlig tid att spruta fläckarna i samma storlek på samma plats.

Den märkningen och en herrans massa andra finns på ett dekalark från Xtradecals och Hannant´s har (givetvis) rejält många ark i lager:
https://www.hannants.co.uk/product/X72269
/G
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Göran! Visst är det Smithsonian-maskinen! Superbt tips, jag har lagt en bokning på ett sådant ark. Det fanns ju för övrigt fler kul maskiner på det...

Bild
Det här är en Eduard i skala 1/144 som jag gjorde för 15 år sedan, sugen på att göra en i samma målning fast i 1/72. Och det finns på arket :)

Hälsningar

Magnus
Mahatma G

Inlägg av Mahatma G »

Snabba ryck!

Och om du vill dela kostnaden kan jag tänka mig att köpa in mig på delar av arket, jag har en "nästan färdig för målning" Airfix 262 som jag skulle vilja göra som en av de två som Urban Drew sköt ned, att ställa bredvid DETROIT Miss. Jag har inte lyckats hitta någon trovärdig källa på märkning, men de var från Kommando Nowotny så jag får kanske nöja mig med en typisk sådan. Det närmaste jag kommit är namnen på de troliga piloterna.
https://theaviationgeekclub.com/the-fir ... r-nowotny/
/G
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Göran! Det är ett gäng maskiner på det arket så det lär bli dekaler över till dig också!

Hälsningar

Magnus
daza
Namn: Daniel Zachrisson

Inlägg av daza »

Just den där Hasegawa-262:an köpte jag för en spottstyver på Göfab i Lysekil när de gick i konkurs 2003, men såklart har jag byggt den med de efterfrågade dekalerna :D
Hobbybokhandeln har ett exemplar inne om det inte löste sig på annat sätt.

/Daniel
Skriv svar