Någon med S 31 Spitfireboken?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Stellan
Kontakt:

Någon med S 31 Spitfireboken?

Inlägg av Stellan »

Av någon konstig anledning köpte jag aldrig Forslunds bok om S 31 Spitfire när den kom ut, korkat korkat. Och inte går den att få tag på med mindre än ett banklån (bankrån).

Undrar därför om någon sitter med den och skulle kunna tänkas dela lite info och bilder med mig. Efter att inte ha byggt en modell sedan före pandemin och efterförljande komplikationer så börjar jag nu titta lite på styrénplast igen. Detta skulle kunna hjälpa mig mycket. Skicka mig ett PM om du kan.
Stellan Schroeder Englund
teeoo

Re: Någon med S 31 Spitfireboken?

Inlägg av teeoo »

Hej! Jag är lycklig ägare av boken och kan gärna dela med mig av info och bilder. Har nyligen byggt Airfix 1:72 och har en MPM liggande halvfärdig och konverterade en Hasegawa (tror jag) i min tidigare ungdom.
Min Airfix S31:Bild
mvh Thomas Olsson
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Känns som det börjar bli tid för att återutge en del om inte alla av Forslunds böcker. S 31 boken saknas I min bokhylla med.
Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Bra Vroooom-kansla i den modellen, Thomas! Maste ha varit fantastisk kansla att branna runt med den dar propellen som bara ville dra och dra. Kanske aterkommer om ev utdrag ur boken, tack.
Stellan Schroeder Englund
PederT
Namn: Peder Thorell

Inlägg av PederT »

Jag har haft boken, tyvärr sålde jag den, men jag har faktiskt Kontakt nr 91, Tema S 31!
Om någon är intresserad, så hör av er!

//Peder
Pål Björkman

Inlägg av Pål Björkman »

Hej Stellan
Jag har den och mer därtill. Har konverterat Eduard och Laminar Flow Design i 1/48 och håller på med Airfix och LFD i 1/24. Hör av dig om vad som är av intresse/Pålle
Skriv svar