Av någon konstig anledning köpte jag aldrig Forslunds bok om S 31 Spitfire när den kom ut, korkat korkat. Och inte går den att få tag på med mindre än ett banklån (bankrån).
Undrar därför om någon sitter med den och skulle kunna tänkas dela lite info och bilder med mig. Efter att inte ha byggt en modell sedan före pandemin och efterförljande komplikationer så börjar jag nu titta lite på styrénplast igen. Detta skulle kunna hjälpa mig mycket. Skicka mig ett PM om du kan.
Någon med S 31 Spitfireboken?
Någon med S 31 Spitfireboken?
Stellan Schroeder Englund
Re: Någon med S 31 Spitfireboken?
Hej! Jag är lycklig ägare av boken och kan gärna dela med mig av info och bilder. Har nyligen byggt Airfix 1:72 och har en MPM liggande halvfärdig och konverterade en Hasegawa (tror jag) i min tidigare ungdom.
Min Airfix S31:
mvh Thomas Olsson
Min Airfix S31:

mvh Thomas Olsson
Känns som det börjar bli tid för att återutge en del om inte alla av Forslunds böcker. S 31 boken saknas I min bokhylla med.
Mvh. André
Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Bra Vroooom-kansla i den modellen, Thomas! Maste ha varit fantastisk kansla att branna runt med den dar propellen som bara ville dra och dra. Kanske aterkommer om ev utdrag ur boken, tack.
Stellan Schroeder Englund
Jag har haft boken, tyvärr sålde jag den, men jag har faktiskt Kontakt nr 91, Tema S 31!
Om någon är intresserad, så hör av er!
//Peder
Om någon är intresserad, så hör av er!
//Peder
-
Pål Björkman
Hej Stellan
Jag har den och mer därtill. Har konverterat Eduard och Laminar Flow Design i 1/48 och håller på med Airfix och LFD i 1/24. Hör av dig om vad som är av intresse/Pålle
Jag har den och mer därtill. Har konverterat Eduard och Laminar Flow Design i 1/48 och håller på med Airfix och LFD i 1/24. Hör av dig om vad som är av intresse/Pålle