För många år sedan köpte jag Trumpeters Strv 103C.
Kanske man kan säga att den innehåller onödigt många dela då passformen inte alltid är övertygande.
Fördelen är dock att den hade lösa bärarmar till hjulen så det gick att modifiera den till att luta framåt.
Senare gav dom även ut en Strv 103B och den köptes också.
Nu hade man förenklat modellen. Exempelvis bestod kulsprutan tidigare av fyra delar som var hopplösa att få ihop medan den nya hade två delar.
Däremot har den inte längre lösa bärarmar utan dom är gjutna ihop med chassiet.
Jag fortsätter att ge mig på döda projekt och plockade fram 103'orna men bestämde mig för att även köpa den senare utgåvan av Strv 103C.
Denna delar mycket med 103B modellen så det är en enklare modell än den ursprungliga. Det var länge sedan man köpte en modell på förmiddagen och hade den klar till kvällen
men det var något liknande med denna. Kom hem med den vid 13,30 tiden och hade fått på första lagret färg efter middagen fast nu kommer det tråkiga maskerandet av splinterkamouflaget.
Det jag tycker sämst om med modellerna är gummibanden. Går inte att limma med normala lim och dom har en tendens att sagga in mellan drivhjulshalvorna.
Limmar in stöd för banden i drivhjulen.
och använder Loctite all plastic för att limma ihop banden och limma fast dom på drivhjulen.