Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till sex bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Läckert, nu ser jag inte luckan men glöm inte bort att kofoten inte ska vara röd! Interiörgrön, svart och omålad är ok. Röd är den på de som flyger idag.
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
Anders! Jag har också en sådan här på beställning men jag väntar ut dubbelboxen som ska komma om någon vecka! Ser som vanligt väldigt skarpt och prydligt ut, antar också att det är en lite annan upplevelse än herrejösses-helikoptern?
Urban Gardini skrev: 30 dec 2025, 11:26
Läckert, nu ser jag inte luckan men glöm inte bort att kofoten inte ska vara röd! Interiörgrön, svart och omålad är ok. Röd är den på de som flyger idag.
Tack för kommentaren Urban. Lite trist dock då det är fint med en liten färgklick i det hela . Men rätt skall vara rätt. I instruktionen för den här tidiga mk Vb står det dock att dörren skall vara utan kofot!!! Kan det stämma?
Anders.Edblad skrev: 02 jan 2026, 08:32
Bra start på bygget, det ska bli intressant att följa.
Anders E
Tack Anders.
magnusf skrev: 03 jan 2026, 12:11Anders! Jag har också en sådan här på beställning men jag väntar ut dubbelboxen som ska komma om någon vecka! Ser som vanligt väldigt skarpt och prydligt ut, antar också att det är en lite annan upplevelse än herrejösses-helikoptern?
Hälsningar
Magnus
Tack Magnus. Japp. Det är trevligt att bygga out of the box ibland (men det kliar lite i fingrarna att krångla till det ).
För min del har jag haft en hel del tid att bygga den här Julhelgen och snart är det dags för målning.
/Anders
aln63 skrev: 05 jan 2026, 08:20
Tack för kommentaren Urban. Lite trist dock då det är fint med en liten färgklick i det hela . Men rätt skall vara rätt. I instruktionen för den här tidiga mk Vb står det dock att dörren skall vara utan kofot!!! Kan det stämma?
Nu blir jag osäker. Det bör vara en kofot även på en tidig Vb. Nu brukar Eduard göra sin läxa ordentligt men även de har ibland haft fel även om de i regel oftast har mer rätt än de flesta andra tillverkarna.
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young