1/72 Arma Hobby P-51D Mustang

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till sex bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Anders.Edblad

Re: 1/72 Arma Hobby P-51D Mustang

Inlägg av Anders.Edblad »

Samma fråga som i en annan byggtråd.
Kommer de att flyga till Open?
Att de är otroligt snygga med en väldigt realistisk Alufinish behöver jag egentligen inte att skriva.

Anders E
aln63
Namn: Anders Lindgren

Inlägg av aln63 »

Precis som alla andra skriver så har du gjort förstklassiga modeller.
Själv har jag köpt in de tre Old Crow-modellerna som du färdigställt.
Nu har jag en bra referens :)

/Anders
JonathanRL
Namn: Jonathan Lundkvist
Kontakt:

Inlägg av JonathanRL »

Viljan att bygga en Mustang ökar! Riktigt jäkla snyggt!
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Vänner! Tack för vänliga ord och kul att kunna vara en inspiration. Vad gäller driften att bygga Mustang så tycker jag man ska skaffa två, en av varje från Arma och Eduard och parallellbygga som ett test. Jag har en Eduard-dubbel också som jag påbörjat men som gick lite i stå så jag har fortfarande ingen uppfattning om vilken jag gillar bäst. De är väldigt lika varann i alla fall!

Anders E Jag tar med de här till Open, så får du se skavankerna med egna ögon :D !

Anders L Helt rätt, inget inger så stor respekt som en ordenligt Bud Anderson-lineup i vitrinen!

Hälsningar

Magnus
Mals Way

Inlägg av Mals Way »

Mycket mycket fina P51 mustanger....bra jobbat.
Anders.Edblad

Inlägg av Anders.Edblad »

Anders E Jag tar med de här till Open, så får du se skavankerna med egna ögon :D !

Magnus, jag tittade och tittade men såg inga skavanker de var lika snygga live som på bild.
Tyvärr så var modellerna inte så lätta att upptäcka pga klassindelningen eller snarare bristen på klassindelning. De försvann under vingarna på 1/48 och 1/32 modellerna.

Anders E
Mahatma G

Inlägg av Mahatma G »

OLD CROW såg jag, men ingen DETROIT Miss, trots att jag letade. Det var lite väl svårt att komma fram till borden för det mesta - en massa domarj-lar stod i vägen hela tiden... :evil:
/G
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Mal! Stort tack!

Anders! Det är som det är, det är inte så lätt att hävda sig med smått mot stort. Därmed inte sagt att jag skulle fått något pris ändå, det var rätt mycket i klassen som var väldigt fint!

Göran! Den var faktiskt inte med, sorry! Eftersom tävlingen funkar som den gör så försökte jag begränsa antalet modeller i varje klass (alla hamnade ändå i samma till slut :D ) och så missade jag att anmäla utom tävlan. Om du inte glömt bort dem till nästa år så lovar jag att ta med båda då. Känns taskigt eftersom jag vet att du gillade Detroit Miss lite extra. Sorry igen!

Hälsningar

Magnus
Mahatma G

Inlägg av Mahatma G »

Magnus, den kanske kan landa i Göteborg eller Malmö i höst?

Hur som helst, "gamla kråkan" såg jag, gillade och fotade.
/G
Skriv svar