Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till sex bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Urban Gardini skrev: 19 jan 2026, 20:03
AK's pigment fixer är riktigt bra. Om inte annat så framgår det tydligt av dess fina bouquet...
Japp.
Testat jobba med AKs prylar ett tag, var inte så nöjd i början för några år sen...fyfarao.... men nu när man "knäckte egget" sa själv yaih, är det så här man ska jobba med dem.....jäklars.
samt testat flertal gånger m Tamiyas sminkset....jodå funkar med jucklo samt den kan "klumpa" sig vilket jag inte gillar alls blir liite för grovt sen till nackdel går inte fixera den alls....så rör man delen så vips borta...not my cup of thea på den saken.
Urban Gardini skrev: 19 jan 2026, 21:38
Ja, även jag har testat sminkseten från Tammy men BLÄÄÄH vilken skit.
Nja skit vette fan...sett en del göra "wunderbar" m dem...men jag är iaf ingen fanboy av dem...some like others dont.....men såere inom hobbyn helt klart....samt en del saker tar tid att använda...men för tillfällen, nix för för mig.
I väntan på display boxen som lyser med sin frånvaro, den är i Sverige nånstans, men var.
Jaja så ägna mig åt ett snabb bygge, ca 9 timmar, en Revell Arado 196 1:72 (bygger på Hellers gamla formar 70 tal), det är vad det är, ville behålla den "comic book" känslan, byggde den åt en mkt god vän som älska Tintin, den kommer levereras på Lördag em.
Allright, denna ska till ett nytt hem om en stund, emballaget är tillräckligt, en mkt kort sträcka.
Äntligen har lådan kommit.
Monterar ihop den, jaförfasiken det funkar, kommer förstärka lådan....torrpassar, basen är 40x50cm, nu ser man hur stor Arado 196 1:32 är den fyller verkligen..
Kul att se Tintin's flygmaskin!
Min Heller Arado ligger fortfarande i sin låda. Den är så fint inplastad att jag inte kunnat med att öppna den.
Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Andre B. skrev: 24 jan 2026, 23:16
Kul att se Tintin's flygmaskin!
Min Heller Arado ligger fortfarande i sin låda. Den är så fint inplastad att jag inte kunnat med att öppna den.
Mvh. André
Bygg den, ren nostalgi bygge, den är långt ifrån dagens fina modeller, men förbaskat kul att bygga, har alla fel, kass passform oja..men gösses det hör till m dem, och upphöjda panel linjer.....Jappoo..
Ger ändå byggsatsen höga betyg...den var fipplig men jäkligt kul att bygga.
Jo, den tiden kommer nog. Har dock byggbordet fullt av gammal nostalgi för stunden. Både nybyggen och renovering av gamla synder. Men nu ligger den i hyllan färdig att ge sig på när det blir lite plats!
Tycker du lyckades väldigt bra med målningen av huven. Man får intrycket av att den är större än 1/72!
Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Händer de märkligaste saker här hela tiden: stora sjöflygplan, motorcyklar med larvföter och små sjöflygplan. Allt om vartannat ! Både Heller och Airfix hade Aradon i 1/72, jag byggde Airfixen på 80-talet. Tycker Tintin-plan var en bra förvaltning av modellen!