1/72 Eduard Messerschmitt Bf-109G
Re: 1/72 Eduard Messerschmitt Bf-109G
Fick läsa på om G6/AS.
För det jag först reagerade på inga bulor på huven.
Höghöjds jakt, mer stream line och modifieringar.
jahops då vet man det med.
Tjusigt verkligen, tjusigt gillar landställen som poppar ut.
Ja Eduards är verkligen kul att bygga, ja jo, det minibygget var mer "quicky" och testa köra all ets, för testandet där haha efter mitt Soya bygge, där man verkligen fick jobba med ets, en utmaning som var galet kul, ville verkligen jobba med ets, oja en rejäl AHA upplevelse, och CA är verkligen inte enda alternativet att limma vissa delar...fick mkt hjälp av några sjukt duktiga skeppsbyggare (another level) på Britmodeller.
För det jag först reagerade på inga bulor på huven.
Höghöjds jakt, mer stream line och modifieringar.
jahops då vet man det med.
Tjusigt verkligen, tjusigt gillar landställen som poppar ut.
Ja Eduards är verkligen kul att bygga, ja jo, det minibygget var mer "quicky" och testa köra all ets, för testandet där haha efter mitt Soya bygge, där man verkligen fick jobba med ets, en utmaning som var galet kul, ville verkligen jobba med ets, oja en rejäl AHA upplevelse, och CA är verkligen inte enda alternativet att limma vissa delar...fick mkt hjälp av några sjukt duktiga skeppsbyggare (another level) på Britmodeller.
Kan Revell's nya "Emil" i 1/72" vara värd en utmaning tro? Känns som en svår uppgift att ge ut en Messerschmitt som kan konkurrera med eduard's utgåvor... 
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Andre B. skrev: 27 jan 2026, 21:51 Kan Revell's nya "Emil" i 1/72" vara värd en utmaning tro? Känns som en svår uppgift att ge ut en Messerschmitt som kan konkurrera med eduard's utgåvor...
Screenshot_20260127_201904_Facebook.jpg
Ja verkligen, framför allt i deras Prof paks.
Men Revell överraskar ibland.
Man får avvakta, se recensioner och byggen för bilda sig en uppfattning vad modellen är.
Det har spekulerats rätt mycket om den där Messerschmitten det senaste året. Jag vet inte om jag är så imponerad av de få bilder jag sett...Mal_Belford skrev: 27 jan 2026, 22:14Andre B. skrev: 27 jan 2026, 21:51 Kan Revell's nya "Emil" i 1/72" vara värd en utmaning tro? Känns som en svår uppgift att ge ut en Messerschmitt som kan konkurrera med eduard's utgåvor...
Screenshot_20260127_201904_Facebook.jpg
Ja verkligen, framför allt i deras Prof paks.
Men Revell överraskar ibland.
Man får avvakta, se recensioner och byggen för bilda sig en uppfattning vad modellen är.
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Vi får se...och håller med, ribban är hög som Eduard satt, men som du skrev....om jag kör en quick build så en Eduard profipak alla gånger...... de är så förbaskat fina..inte glömma jäkligt kul bygga dem.
Det finns tre ytterligare i den här gruppen att färdigställa, den här är näst på tur!

Hälsningar
Magnus

Hälsningar
Magnus
Helvette vad snyggt där...fyfan.magnusf skrev: 28 mar 2026, 20:50 Det finns tre ytterligare i den här gruppen att färdigställa, den här är näst på tur!
Hälsningar
Magnus
Går till baka till mina "Duplo Lego" i jämförelse på mina projekt i 1:32...
mkt mkt snyggt
-
Anders.Edblad
Jag håller med Mal "Helvette vad snyggt där...fyfan."
Kommer vi att få se den live på Open?
Anders E
Kommer vi att få se den live på Open?
Anders E
Mal och Anders! Kul att ni gillar den, jag tycker själv om de sena, gröna, kamofärgerna på 109:an. Den här hinner nog klart till Open den också!
Hälsningar
Magnus
Hälsningar
Magnus
Skitsnygga byggen! Det är verkligen intressant att följa dina projekt, men är det verkligen skala 1/72?
Göran
Göran
Paint it black !