Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till sex bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Tack igen!
Bra dekaler gör mycket. I det här fallet kommer dekalerna från Barracudacals som låter Artograf trycka upp dem. Just "checker boarden" kräver lite engagemang för att bli bra. Mustangen har ju en inte helt enkel nos. När det gäller Chuck Yeager's flygplan är det lite speciellt då hans barn ville tjäna pengar på "Glamourus Glenn III redan innan han gick bort. Så Barracudacals fick anpassa dekalerna lite för att slippa betala royalties till Yeager's barn...
Den där motorn är det bästa på hela modellen. Italeri borde närmast använt samma motor på alla modeller med "samma motor". Samma "Doubble Wasp" satt ju även på Douglas A-26 Invader, Grumman F6F Hellcat,
Martin B-26 Marauder och Vought F4U Corsair. Samtliga flygplan som Italeri gett ut i samma skala. Detaljerna på den motorn är till och med snäppet bättre än på Academy och Revell utgåvorna av Thunderbolt...
20210123_215433.jpg (939.94 KiB) Visad 3164 gånger
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Det börjar se ok ut även om Italeri's P-47N inte når upp till Revell's och Academy's Thunderbolt's. Panellinjerna ger modellen lite "Matchbox look" men de längre vingarna ger P-47N ett rätt mycket modernare utseende än P-47D och P-47M. När jag tittar på omålade Thunderbolts annars känner jag att de är rätt jämnblanka och sällan uppvisar femtio nyanser av aluminum.
20251026_175149.jpg (1.04 MiB) Visad 3163 gånger
Har lite tanke på att göra en "blånosad" kärra. Får se om jag får tag i några dekaler...
Screenshot_20251025_132159_Chrome.jpg (635.04 KiB) Visad 3160 gånger
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Revell's Thunderbolt har fått rätt mycket kritik för att vara dålig formmässigt. Lite av en "guppy" anses det. Men det är en rätt trevlig modell att bygga. Fantastisk passform är min åsikt efter det man tagit bort all gjutskägg. Som modell måste det varit en ekonomisk framgång för Revell med tanke på hur många utgåvor de gett ut. Formarna har varit väl använda under dryga 25 år.
20251029_083525.jpg (914.77 KiB) Visad 3134 gånger
20251029_083620.jpg (585.88 KiB) Visad 3134 gånger
20251029_084044.jpg (1020.21 KiB) Visad 3134 gånger
20251029_084140.jpg (382.76 KiB) Visad 3134 gånger
I alla fall mycket plast för slanten. Jag har ett flertal av dem i samlingen men har inte byggt på någon av dem ännu. Men av de billiga så är faktiskt Hasegawas rätt så överaskande trevlig att bygga. Har byggt en som jag dessvärre skrotade ut när jag aldrig fick till NMF målningen på den. Jag har kvar vraket som har tagit en del stryk sedan dess men den duger gott som en paint mule framöver. Får väl ta och knäppa en bild på den en vacker dag...
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
André, den här dök just upp i min ebaybevakning. Lite häftig slant men det är två modeller i lådan. Jag har redan den lådan i samlingen. Du kanske vill slå till på den.